Víme o značce, které se Elon Musk bojí víc, než krachujícího Twitteru. Je na tři písmena a jednou pohřbí Teslu

Tesla je zvyklá svádět neustálý boj s novými i tradičními hráči v elektromobilitě. Jedna značka jí však nahání hrůzu každým dnem – a my jsme zjišťovali proč.

i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
i Zdroj fotografie: BYD
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Elon Musk v tom právě odcházejícím roce 2022 prožil opravdu turbulentní období, o tom asi není pochyb. Někdy si tak říkám, proč to všechno má vlastně zapotřebí? Peníze, ano, samozřejmě, to chápu. Ale Elon Musk a peníze? To je absurdní. Co s nimi asi tak bude dělat? Kdy? V 95 letech? A jaký je rozdíl mezi miliardou dolarů a dvěma miliardami dolarů pro soukromé využití? Dva tryskáče do hangáru navíc? To je absurdní úplně stejně. Elon Musk nemá v tomto nasazení naprosto šanci užít si jakékoli bohatství.

Co chce Elon dělat se všemi těmi penězi?

Pochopil bych, kdyby intenzivně rozvíjel například program letu na Mars ve své společnosti Space-X a chystal se na to, že bude součástí první posádky. Ano, to by dávalo smysl. Zažít na sklonku života něco, co je opravdu zcela jedinečné a navíc tak vstoupit do všech učebnic, co se dalších sto let budou tisknout. Pokud se tedy nějaké učebnice ještě budou tisknout. Nechat vydělávat Teslu a další projekty, aby zbylo i na kosmos. Ale koupit si Twitter za 44 miliard dolarů? Když vím, že denně „projíždí“ 4 miliony dolarů? Tedy 100 milionů (!!!) korun v přepočtu? To mi přijde opět (už asi potřetí) absurdní.

iZdroj fotografie: SpaceX / Creative Commons / CC-BY-SA

A pak z něj vyhodit půlku lidí, začít tam bydlet a pracovat v 24/7 režimu? A čekat, kdy se mi stane něco zdravotního a celé to přijde totálně, ale naprosto totálně vniveč? Absurdnost na n-tou. Asi nejsem jediný, kdo by Muskovi poradil ubrat a jet na půl plynu, evidentně to ale není jeho styl. Co ale je jeho styl je pozorování nových modelů elektromobilů, které se takřka co týden „narodí“ v nějaké ze světových automobilek. Coby konkurence produktům Tesly. Pochopitelně, s Teslou se poměřuje asi každý. Její úspěch je inspirativní/obdivuhodný, o tom není diskuse.

Největší konkurence Tesly není Mercedes ani VW

Jedním z nejsilnějších hráčů na tomto poli je čínský koncern BYD. Název je zkratkou ze slov Build Your Dream, neboli postav si svůj sen, což v tomto případě platí dokonale. Chcete důkazy? Čtvrtá nejhodnotnější automobilka (podle kapitalizace) na světě, nejrychleji rostoucí výrobce automobilů a sen všech investorů. Zejména potom, co téměř čtvrtina již patří Warrenu Buffetovi, který jako tolikrát ukázal dokonalý instinkt na zhodnocení investic. A vydělal na akciích BYD neuvěřitelný „balík“.

iZdroj fotografie: BYD

BYD prodala od ledna do července 2022 zhruba 330 000 elektromobilů, Tesla 565 000 (v hybridech je pořadí opačné). V níže přiloženém videu představujeme nový model Seal, který se Tesle nápadně podobá. S jedním rozdílem: interiér je někde naprosto jinde. Okatě ošizená kabina Tesly s jedním displejem versus v decentním luxusu provedený a do detailu dotažené prostředí Sealu. Sedačky, o jakých se VW ID. ani nezdá a vzadu místa na rozdávání. Když si nejdřív sednete do Tesly, a pak do Sealu, budou všechna další slova zbytečná. Tento souboj Tesla „projíždí“ 0:10.

A tím to nekončí. BYD má totiž v nynějším elektroklání jednu neskutečnou výhodu: v roce 2003 vznikla původně jako továrna na baterie. Už chápete? Dnes je vyrábí v gigantických objemech – a přidala k nim ještě auta. Jejich revoluční články Blade Battery bez nutnosti použití kobaltu slibují životnost až 1,2 milionu kilometrů a až o polovinu vyšší energetickou hustotu. Mimochodem, BYD je dodává i Tesle. Nová platforma BYD e-Platform 3.0 pak umožňuje umístění článků do celé konstrukce vozu, což je výhodné jak z hlediska pevnosti konstrukce, tak při případné nehodě.

Nic z toho Tesla nenabízí. Elon Musk pochopil celkem přesně, že jestli v dohledné době může někdo Teslu sesadit z pomyslného elektromobilového trůnu, bude to právě BYD. Vsadíte si na výsledek? Napište nám do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií

Kdyby se uzavíraly sázky na úspěch Tesly vs. BYD, na koho byste vsadili?

Zdroj: Wheelsboy
Diskuze Vstoupit do diskuze
100 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Nejstarší revolver na světě je starý přes 400 let: byl trochu „zaostalý“, ale přesto velmi efektivní. Vlastnil ho důstojník za 30leté války
Události247.cz
Události247.cz
Dokonce i zboží v akcích je čím dál dražší. Slevy navíc nemohou starší lidé často vůbec využít
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Novým divem světa se staly duhové hory v Peru. Objevily se díky globálnímu oteplování
adbz.cz
adbz.cz
Čisté plechy bez zdlouhavého drhnutí: Stačí je posypat práškem do pečiva a postříkat citronovou šťávou