Porsche oznámilo konec, voňavou historii už psát nebude. Ze smutné zprávy jde mráz po zádech, osud potká i další automobilky

Je to konec jedné etapy, svět už nebude jako dřív a 911 ztratí svou spalovací nevinnost. Jedná se o přípravu cesty k plnému elektromobilu?

i Zdroj fotografie: Porsche
                   

Elektrifikace postupně proniká do všech aut, infiltrovala i do světa sportovních ikon. Řada vyloženě sportovních automobilů dnes spoléhá na určitou verzi elektrické podpory. Jedno auto stále odolávalo, bylo to Porsche 911. Ale i to má smůlu, respektive ji mají zájemci o toto puristické sportovní auto. Porsche 911 v další generaci padne za oběť elektrifikaci. Modernizace tohoto legendárního modelu má být důkladná, práce na ní probíhají už roky. Tím končí i voňavá historie spalovacích motorů.

Vlasy na hlavě vstávají nejen hrůzou, ale díky zelektrifikování

Co můžeme očekávat? V rámci klasické siluety nový design, modernizovaný interiér a také jemné úpravy motorů. Plus jednu ránu z čistého nebe. Vůbec poprvé v historii se objeví také hybridní verze. Detaily této elektrifikované varianty zatím zůstávají tajemstvím, ale podle zdrojů blízkých automobilce půjde o samodobíjecí hybridní systém. Jestli je nové Porsche 911 jako hybrid oficiálně potvrzeno? Jak to jen říct a nezačít plakat.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: AutoArt

Oliver Blume, generální ředitel Porsche, potvrdil na výroční tiskové konferenci společnosti existenci nového hybridního modelu Porsche 911. A tečka. Že nejde jen o nějakou vizi, potvrzuje fakt, že prototypy tohoto nového elektrifikovaného sportovního stroje již byly zachyceny během testování. Hybridní Porsche 911 by mělo mít pohon všech kol s benzinovým šestiválcem, který pohání zadní kola, a elektromotorem na přední nápravě.

Pražský sprejer nastříkal klasické Porsche 911 všemi barvami. Byl u toho nahráván na video

Energie získaná například při brzdění se ukládá do nové lithium-iontové baterie. Přesné technické parametry a výkony vozu budou zveřejněny později. Bude hybrid už v základní specifikaci? Zjevně ne. Podle prvních zjištění vychází hybridy z nejnovějšího modelu Turbo S. To naznačuje podobnost s výkonným hybridem ve stylu modelů Cayenne a Panamera Turbo S E-Hybrid. Jaká to bude technická výbava, s čím mohou zájemci počítat?

Auto bude rychlé jako střela, o to ale přece nikdy až tak nešlo

Očekává se, že Porsche 911 Turbo S Hybrid bude využívat stejný 3,8litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec jako standardní verze. Ovšem se zmiňovaným dopingem elektromotoru s výkonem 136 koní. To by mohlo celkový výkon vozu posunout až k úctyhodným 700 až 800 koním. Ačkoliv bude nový hybrid pravděpodobně těžší než 911 Turbo S, očekává se, že vyrovná, nebo dokonce překoná hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h.

Spekuluje se o čase nižším než 2,7 sekundy. Podle dostupných informací spolupracuje Porsche na vývoji hybridního auta s chorvatskou společností Rimac. Ta je specializovaná na elektrické pohony. A od kooperace se mimo jiné očekává, že bude zachována co nejnižší hmotnost auta. To je samozřejmě zásadní parametr pro sportovní automobil a pro zachování co nejlepších jízdních vlastností.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nicméně bude to stále Porsche 911? Zjevně bude. Jen těžší, jen s charakterem na hony vzdáleným předchozím generacím. Přeplňovaný motor nadopovaný elektromotorem prostě z podstaty věci nemůže nabídnout stejný projev jako atmosférický plochý šestiválec. O tom, jestli bude, nebo nebude auto úspěšné, rozhodnou zákazníci. Prodejní čísla buď podpoří skeptiky, nebo ukážou, že Porsche nabralo správný směr.

Je hybridní 911 v pořádku?

Zdroj: Carwow
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články