Bazarové brouzdání: Auto, které vyděsilo důchodce a zklamalo tunerskou scénu. Dnes jde o ojedinělou ojetinu

Senioři s dosluhujících předchůdcem najednou nemohli kupovat novou generaci, nepobrali šokující design. Po technické stránce se auto ale povedlo.

i Zdroj fotografie: S vědomím Automobile Merzig
                   

Na silnice dorazilo UFO! Přesně to si lidé mysleli, když viděli osmou generaci populárního modelu Honda Civic. Automobil, který byl tou dobou ve výrobě už přes třicet let, v konzervativní formě, najednou vypadal jako z filmu sci-fi- Honda Civic osmé generace byla vyráběná v letech 2005 až 2011. Dnes je jako ojetina oblíbeným modelem s povedeným designem, spolehlivostí a dynamickými jízdními vlastnostmi.

Motory milují otáčky, a to paradoxně nejenom ty benzínové

Nabízí širokou škálu motorů, které zahrnují benzinové a naftové varianty. Mezi benzinovými motory je k mání 1.4 litrový motor s výkonem 61 kW, 1.8 litrový motor s výkonem 103 kW a výkonný 2.0 litrový motor s výkonem 148 kW. Naftovou variantu představuje 2.2 litrový motor s výkonem 103 kW. Každý z těchto motorů má své výhody a vhodnost v závislosti na preferencích a požadavcích řidiče.

iZdroj fotografie: S vědomím Automobile Merzig

Pokud se rozhodujete pro ojetý Honda Civic, doporučeným motorem je 1.8 litrový benzínový motor. Tento motor nabízí dostatečný výkon a současně se vyznačuje dobrou spotřebou paliva a spolehlivostí. Je to ideální volba pro každodenní jízdu a nabízí dostatečný výkon pro běžné silniční situace. Mezi slabé stránky ojetého Honda Civic osmé generace patří několik faktorů. Jedním z nich je vyšší hlučnost v kabině při vyšších rychlostech, zejména u starších modelů. Další slabou stránkou může být omezený prostor v zavazadlovém prostoru, který nenabízí takovou kapacitu jako některé konkurenční modely ve stejné třídě.

Tlačítko startování vlevo dotváří sportovní charakter

Zároveň je dobré si uvědomit, že starší ojeté vozy mohou vykazovat známky opotřebení a vyžadovat pravidelnější servis. Na druhou stranu má Honda Civic osmé generace také silné stránky. Patří sem jeho atraktivní design, který si udržuje moderní a čisté linie. Díky svému podvozku a odpružení nabízí vynikající jízdní vlastnosti. Další silnou stránkou tohoto modelu je jeho jízdní dynamika. Honda Civic je známá pro svou precizní řízení a dobrou ovladatelnost, což přináší zábavnou a pohodlnou jízdu.

Nejlevnější Škoda Octavia stojí 9 200 Kč a vypadá na první pohled dobře. Je to ale past na kupující

Má stabilní a pevnou podvozkovou konstrukci, která zajišťuje dobré držení na silnici a minimalizuje naklánění vozu v zatáčkách. Honda Civic je také vybavena kvalitním interiérem, který nabízí pohodlná sedadla, dobrou ergonomii a dostatečný prostor pro posádku. Kvalita zpracování materiálů je na solidní úrovni, což přispívá k pocitu solitérnosti a příjemného prostředí ve vozidle. Co se týče bezpečnosti, Honda Civic osmé generace je vybavena základními bezpečnostními prvky, jako jsou airbagy pro řidiče a spolujezdce, ABS, elektronickým stabilizačním systémem a dalšími asistenčními systémy.

Civicu sluší zážehový motor, ale ani turbodiesel neurazí

Aktuálně je na německém prodejním serveru v nabídce Civic 2.2i-CTDi Type S v černé barvě. Auto má najeto 265 000 km a je z roku 2007. Výkon točivého čtyřválce je 103 kW a jde na přední kola přes manuální převodovku. Auto nese známky opotřebení, ale to se zdá být podle fotek přijatelné vzhledem k věku a nájezdu. Specifikace TypeS má sportovní šmrnc, byť samozřejmě postrádá třeskutý sportovní agregát z varianty TypeR.

iZdroj fotografie: S vědomím Automobile Merzig

Naftový motor prezentuje poměrně slušný výkon, bez kompromisu u spotřeby paliva. Pokud předchozí generace často padly za oběť rukám nezručných tunerů, osmá generace se nepatřičným úpravám vyhnula. Auto stojí v přepočtu 54 960 Kč, jde o nejlevnější auto v nabídce a je na zváženou, jestli je to ta pravá příležitost. Za ty peníze to nebude nejvoňavější auto na světě, ale posloužit ještě dokáže. Jistější bude zaplatit dvojnásobek za auto s polovičním nájezdem.

Líbí se vám vzhled Civicu?

Diskuze Vstoupit do diskuze
59 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články