Diagnóza BMW: Tupec jel po dálnici rychlostí 300 km/h. Vlastnictví rychlého auta asi znamená opravdu malý orgán

Pokud se do rychlého auta posadí někdo, kdo si možná jenom léčí komplexy bezohledností, arogancí a jízdou vysokou rychlostí, nemusí to dopadnout dobře.

i Zdroj fotografie: Se souhlasem STOPCHAM
                   

Musím se v úvodu rovnou přiznat: tak rychlé BMW jsme tady opravdu dlouho neměli. Pokud tedy někdy vůbec. Kdo se v autech vyznáte, víte moc dobře, že většina i opravdu rychlých vozů z produkce mnichovské automobilky má zabudovaný omezovač na 250 km/h. I to je hodně, nicméně na německé dálnici v zásadě pořád zvládnutelných. Ale 300? To znamená buďto posunutý (vypnutý) omezovač, nebo něco ve stylu M3/M5, kde je rychlost na prvním místě. Respektive byla, už není. Pojďme se na to podívat společně.

„300 z místa“ je na noční dálnici opravdu hodně

Jak z obrázků palubní kamery v noci na dálnici vidíme, kolem auta, natáčejícího celou scénu se „prožene“ svítící bolid rychlostí, kterou kousek dále ve videu autor spočítal z doby minutí dvou sloupků na dálnici. Jiným slovy, pokud známe vzdálenost a známe i čas, vyjde nám rychlost. Jak prosté, milý Watsone. Ta rychlost byla nakonec ohromujících 300 km/h, jakkoli se nám to z videa na první pohled nemusí tak jevit. Vůz však pravděpodobně stále zrychloval.

Boreček ve starém BMW, tepláky Nike a tričko z Lidlu, si jde vyřídit účty. Tohle je vrchol arogance, totální průšvih na videu

Aby o několik kilometrů dále jeho zrychlování cosi (nebo kdosi) vystavil stopku, a proměnil BMW v hořící kouli. Naprosto výjimečně totiž máme možnost vidět záběr ještě z jedné palubní kamery z protijedoucího vozu. A ta nehodu zachytila vcelku detailně. Že to nejsou pěkné obrázky, a že ten úplně poslední obrázek, na němž vidíme jen torzo BMW vzbuzuje oprávněné otázky na osud jeho posádky je už žel jen důsledek jednoho extrémně nezodpovědného počínání.

Extrémně nízká empatie a velké ego v jednom vydání

Pokud se totiž za snížené viditelnosti řítím po dálnici a za plného provozu rychlostí, která mi znemožňuje adekvátní reakci v případě jakékoli komplikace, ohrožuji tím především všechny kolem sebe. Nevím, jestli vůbec podobně uvažuje někdo, kdo si na dálnici v Polsku, kde se nehoda odehrála, sedne v noci do BMW a podrží plynový pedál tak dlouho, dokud mu tachometr nezačne ukazovat číslice začínající trojkou. Jestli má tedy někdo takový vůbec nějakou empatii a schopnost posoudit míru rizika.

Nebo si jen honí svoje ego a kompenzuje velikost (či malost) některých orgánů. A jeho vnímání situace zamrzlo kdesi u Playstationu, kde se podobně rychle proháněl v GTA nebo Need for Speed nesčetněkrát. Tak proč to nezkusit v reálném světě. Jenže reálný svět mívá reálné problémy a reálné komplikace. Že se něco z toho stalo posádce BMW osudné je z videa patrné. A můžeme si opravdu jen maximálně přát, aby tento „ohnivý bolid“ na své poslední cestě nevzal s sebou ještě někoho dalšího. Zcela nevinného.

Jak to vidíte vy, jak by se měli trestat jedinci, co si spletou dálnici se závodní dráhou? Dejte nám vědět v diskusi pod článkem, děkujeme!

Jak byste trestali podobné „závodníky“?

Zdroj: STOPCHAM
Diskuze Vstoupit do diskuze
57 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články