Investiční Bugatti Veyron za 280 000 Kč pro širokou veřejnost. Vyrobí se 99 kusů a jeho hodnota už jen poroste

Když se něco jmenuje Bugatti, bývá to nekřesťansky drahé. Co naplat, tohle nikdy nebyla proletářská záležitost. Našli jsme ale jeden dostupný Veyron. A dá se na něm ještě vydělat!

i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection
i Zdroj fotografie: Amalgam Collection
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Není asi na světě zástupce mužského pokolení, jemuž by se při setkání s tímto dokonalým strojem nerozsvítily oči. Co na tom, že ho má před sebou na stole a do kabiny se určitě nevejde, ani kdyby začal s redukční dietou. A pravděpodobně se mu nepovede ani nastartovat. I když je jinak všech 16 válců pohyblivých. A asi ani odjet. I když se kola točí, tlumiče tlumí a pneu jsou nové. Nicméně, to všechno může mít svoje výhody. Dokážete si představit, kolik ušetříte za servis?

Investice do Bugatti? Tato je reálná!

A že to nejsou malé částky. Jen výměna pneu přijde bratru na 950 tisíc. Korun. Českých. A ano, bavíme se o čtyřech pneumatikách, rezerva není v ceně, tady opravdu ne. Speciální gumy na Veyron vyrábí Michelin (jak stylové, Ettore Bugatti byl Francouz), mají šířku 365mm a musí se vyměnit jednou za pět let. Bez ohledu na to, kolik jste na nich najeli. Netušíme, jestli je v ceně pneu i poplatek za pneuservis u vás odvedle, ale to už bude majiteli asi úplně jedno.

iZdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection

Pneumatikami to ale teprve začíná. Po jejich čtvrté výměně se musí měnit i kola, protože ty pneu jsou na kolech nalepeny. Připravte si 2,5 milionu. Opět korun. Roční prohlídka a výměna oleje? Je povinná a stojí 460 tisíc. A to jste se v podstatě ještě nerozjeli. Pojistka? Astronomická. Výměna součástek, poškození, havárie? Tolik nul se vám do vašeho e-bankingu nevejde. V kontextu těchto čísel vám musí být jasné, že něco jako spotřeba tady opravdu nikoho nezajímá.

Originální materiály od Bugatti

Nic z výše popsaného však vaše Bugatti nepotřebuje. Stačí sem tam utřít prach a kocourovi doma vysvětlit, že tohle opravdu není povoz pro jeho dovádění, stejně jako sedadla nejsou šrabadlo. Na výrobě modelu v měřítku 1:8 firma Amalgam Collection úzce spolupracovala s Bugatti, včetně originálních laků, materiálů interiéru, archivních snímků nebo CAD výkresů. Protototyp byl pak podroben detailnímu schvalování a měření přímo u Bugatti.

iZdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection

Jinými slovy, tohle je Bugatti Veyron, i když 8x menší. Verze Grand Sport, tedy otevřený roadster má proti ostatním modelům jednu nepopiratelnou výhodu – a sice že vidíte celý interér v jeho plné kráse, můžete se dotknout sedadel, pootočit s volantem. Mimochodem, modelový, 56 cm dlouhý Veyron se nabízí ve třech barevných kombinacích: bílá s kávovým interiérem, černá s oranžovým interiérem jako na našich fotkách nebo modrá s koňakovým interiérem.

Jedna z nejlepších investic do aut

Pojďme k tomu hlavnímu, co vás teď asi zajímá. A tím je cena, pochopitelně. Přesně takovýto Veyron Grand Sport může být váš v přepočtu za lehce přes 280 tisíc korun. Na první pohled se částka může jevit jako vysoká, do té doby, než si uvědomíte její investiční potenciál. Opravdových, „velkých“ Bugatti Veyron Grand Sport se vyrobilo 150. Těchto modelových Veyronů se vyrobí 99. Ani o jednoho víc. Ne, tohle opravdu není Bburago z hračkárny za rohem.

iZdroj fotografie: S vědomím Amalgam Collection

Za vcelku přijatelné peníze si tedy domů dovezete auto, jehož design, zpracování a materiály jsou jinak vyhrazeny jen těm opravdu, ale opravdu z nejbohatších. A vědomí, že Veyron u vás doma v pokoji už nikdy neklesne na ceně. Nikdy. Před kocourem raději doporučujeme originální vitrínu, za mrzký příplatek. A až se někde bude dražit opravdový Veyron, můžete jej zkusit nabídnout aukční síni. A pak jen počítat příhozy. Tak jak se rozhodnete? Kde že jste včera nechali kreditku?

Přijde vám cena za takto dokonalý model Bugatti adekvátní?

Zdroj: Amalgam Collection

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
54 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články