Legendární Delage hlásí comeback po dlouhých 65 letech

                   

Svého času byla francouzská automobilka Delage velkým pojmem, její pověst by se dala srovnávat s dnešním renomé Rolls-Royce. A kromě luxusních vozů a limuzín vyrobila Delage také celou řadu úspěšných sporťáků.  Vůz La Torpille má dokonce zápis v Guinnessově knize rekordů, když v roce 1924 jako první vůz na světě překonal rychlost 230 km/h. Kromě toho ve dvacátých a třicátých letech vítězili jezdci ve vozech Delage prakticky ve všech velkých evropských závodech. A občas se auta téhle značky blýskla také za oceánem. Mezi nejslavnější auta patří kromě zmíněného speciálu La Torpille například:

  • Delage Typ D8-120
  • Delage Typ D8c
  • Delage Typ D6
iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Konec za velké hospodářské krize

Luxusní značce zlomila vaz velká hospodářská krize, která tvrdě dopadla téměř na všechny státy, které byly pro Delage klíčové. Poptávka prudce neklesla jen ve Švýcarsku, to však nestačilo k tomu, aby se francouzská automobilka na trhu udržela. Její zakladatelé proto byli nuceni vyhlásit úpadek. Stalo se tak v roce 1935. V rámci konkurzu byla ovšem prodána také obchodní značka firmy, a tak se vozy s logem Delage vyráběly ještě do poloviny padesátých let. Původní kvality však nové vozy nedosahovaly a po druhé světové válce zájem o ně definitivně upadl.

iZDROJ FOTOGRAFIE: Pixabay.com

Návrat na trůn?

Zašlou slávu luxusní automobilky se nyní snaží obnovit nový majitel obchodní značky Delage. Nový model Delage D12, který byl nedávno představen, zaujme už na první pohled futuristickými tvary, kterými připomíná formuli. Pod kapotou ovšem skrývá nejen supervýkonný dvanáctiválec o objemu 7,6 litrů, ale také malý elektromotor. Jde ale spíše o úlitbu moderním ekologickým trendům, pokud si tohle auto za zhruba 50 milionů někdo koupí, bezesporu dá přednost hlavnímu motoru o výkonu 1085 koní. Na trh se dostane jen 30 kusů a zájem o ně napoví, zda se skutečně Delage vrátí zpět na pomyslný trůn.

Diskuze Vstoupit do diskuze
82 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články