Co se stane, když do auta dáte motor ze sekačky?

                   

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

iZdroj fotografie:

O litrových (a menších) agregátech v moderních malých městských vozech se posměšně říká, že jsou to motory do sekačky. Tento downsizingový mor se začal usazovat také ve větších autech – například v Citroenu C5 Aircross. Nikdo ovšem zatím nezkusil pohánět auto skutečným motorem do sekačky. Alespoň o tom nikdo až dosud nenatočil video. Poradí si 13koňový jednoválec s autem střední třídy?

Utáhne motor ze sekačky Mazdu 323?

https://youtu.be/52pL2-NozN4

Partička youtuberů, která si říká Life OD z oblasti severozápadního pobřeží USA a je známá díky dvěma věcem: šílenému driftování a neukojitelné zvědavosti. Můžete si tak prohlédnout videa s auty, která mají kola z koleček nákupních vozíků, z lega, pneumatiky naplněné kolou a další skopičiny. Tentokrát se pokoušejí o naprosto dokonalou výměnu motoru: Mazda Protege, model vyráběný okolo roku 2000, dostane motor ze sekačky.

Po vymontování původního motoru z Mazdy Protege (v Evropě prodávané jako Mazda 323), začal tým mechaniků pracovat na vyčištění motorového prostoru, aby ho připravil na namontování a přivaření nového motoru. Poté se vydali do místní prodejny pro kutily, aby pořídili japonskému vozidlu nižší střední třídy novou pohonnou jednotku.

Mohlo by vás zajímat: Jak správně brzdit motorem? Mnozí si zbytečně ničí brzdy

Nebohá Mazda dostala jednoválec s 13 koňmi

Americký výrobce nářadí Harbor Freight nabízí několik typů malých jednoválcových vzduchem chlazených motorů. Ty můžete využít k pohonu prakticky čehokoliv od minimotorky nebo motokáry až po sekačku nebo cirkulárku. Nakonec se tým „vývojářů“ rozhodl pro jeden z větších motorů v nabídce s obsahem 420cc. S tímto motorem se tým se vrátil do dílny a začal pracovat na jeho instalaci pod kapotu nešťastné Mazdy.

Motor Predator 420cc má výkon 13 koňských sil a přibližně 27 Nm kroutícího momentu. Hřídel motoru byla vyvrtána, aby bylo možné motor namontovat na hřídel pohánějící automatickou převodovku Mazdy. Potom byly hřídele svařeny dohromady. Držák motoru byl vyroben z nějakého šrotu.

Motor ze sekačky – pohon budoucnosti?

K velkému překvapení dokázal malý motor Mazdu Protege (po krátkém roztlačení) rozpohybovat až na minimální povolenou rychlost na amerických silnicích a auto dokonce vyjelo se třemi dospělými lidmi na palubě do malého kopce. Triumfální radost zračící se ve tvářích autorů této šílené přestavby je obvykle vidět u vítězů závodu Formule 1 nebo Dakarské rally. Na druhou stranu, euforie z takového úspěchu je rozhodně plně zasloužená.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Další vývoj tohoto pozoruhodného konceptu by určitě stál za to. V příští fázi by možná bylo vhodné mít možnost ovládat plyn pedálem uvnitř kabiny a místo startování šňůrou namontovat na palubní desku startovací talčítko. Jednoválec určený do sekačky sice není dobrá volba, pokud chcete vysoký výkon. Ale na druhou stranu, s motorem o výkonu 13 koní si pravděpodobně ještě nikdo neužil tolik legrace jako tato skvadra šílenců.

Diskuze Vstoupit do diskuze
117 lidí právě čte
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články
ArmádníZpravodaj.cz
ArmádníZpravodaj.cz
Video: pozemní sebevražedný dron sestavený v zákopu je odvážnou improvizací, 12 kg TNT dokáže skupinu nepřátel doslova „roztrhat“
Události247.cz
Události247.cz
Putinova dcera promluvila o tom, co si myslí o Rusech a Ukrajině
VědaŽivě.cz
VědaŽivě.cz
Kdo vynalezl úplně první tank a jak změnil 1. světovou válku: Trvalo rok, než se ho vojáci naučili používat
adbz.cz
adbz.cz
Trapézový plech jako střešní krytina vyniká odolností a pevností