Nové superlevné německé SUV: Design? Češi ho milují. Cenou a bohatou výbavou se vysmívá čínské konkurenci

Evropské automobilky našly recept na čínskou produkci nabízenou za nízké ceny. A sice tu nejúčinnější: srovnaly ceny na jejich úroveň. Přesně jako u tohoto německého SUV.

i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
i Zdroj fotografie: Opel
Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
                   

Že se čínské značky pokouší v Evropě prorazit především cenou, není žádná novinka, ostatně ony samy se tím nijak netají. A staví na tom svoji (alespoň počáteční) existenci v Evropě. Je to celkem pochopitelné, nízkou cenou se na cizím trhu „zabydlíte“ nejrychleji. Nám se však podařilo v nabídkách českých importérů objevit moderní, německé SUV, které aktuálně stojí na korunu přesně tolik jako jeho (ve stejné akci zlevněný) čínský protějšek. Což nám přišlo paradoxní. A podělíme se o to s vámi, nenechte se prosit.

Malé SUV ZS jako „startovací model“ celé nabídky od MG

Malé SUV MG ZS bylo v nabídce českého zastoupení MG hned od počátku a plnilo roli jakéhosi „imagemakera“, tedy auta, které se začne zabydlovat na českých silnicích a začne pomalu budovat povědomí o značce. Navíc působí v segmentu, kde Škoda nabízí jenom jednoho přímého konkurenta – Škodu Kamiq – a to ještě vždy za vyšší cenu. A pro mnoho zákazníků je to téměř optimální „auto pro všechno“, hodící se jak do městského provozu, tak na rodinné cestování. A navíc za férovou cenu.

Číňané mají k Dacii Sandero dvě pompézní alternativy. Za cenu, která se neodmítá, se jedna prodává i u nás

Se základním atmosférickým čtyřválcem 1,5 litru o výkonu 103 koní, pohonem přední nápravy a cenovkou 444 940 Kč se jednalo o nabídku, na kterou Češi bez problémů slyšeli. Aktuálně si navíc můžete ještě 50 000 korun odečíst, za 399 900 Kč tak bude pro mnohé čínská nabídka zajímavější. Jenže německá možná ještě o něco více. Že je to nemožné? To jsme si mysleli také, než jsme se podívali do ceníku německého Opelu. A našli tam SUV stojící na korunu přesně jako jeho čínský protějšek.

Zavedený německý výrobce kontruje na korunu stejnou nabídkou

Opel Crossland je totiž aktuálně ve slevové akci, kde z původních 519 990 korun je v nabídce na oficiálních českých stránkách Opelu za přesně stejných 399 900 korun jako už zmíněné MG ZS. Sice v základní výbavě HIT Edition, ta je však celkem bohatá (viz infobox), navíc ale s turbomotorem o objemu 1,2 litru, výkonu 110 koní, a především šestistupňovou převodovkou, umožňující přece jen o něco více šetřivý styl jízdy než jenom pět rychlostí v čínském MG ZS.

Výbava Opelu Crossland HIT Edition

  • 16″ ocelové ráfky s kryty
  • 6 reproduktorů
  • 7″ audiosystém Multimedia
  • Asistent pro rozjezd do kopce
  • Automatická dálková světla
  • Automatické přepínání světel s detekcí tunelu
  • Bluetooth handsfree
  • Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
  • Čelní, boční a hlavové airbagy
  • Dělená zadní sedadla 60/40
  • Dešťový senzor
  • Digitální tuner DAB
  • Elektrické ovládání předních i zadních oken
  • Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
  • Elektronický stabilizační systém ESP
  • Grafický informační displej řidiče
  • Integrace smartphonu Apple CarPlay a Android Auto
  • ISOFIX
  • LED denní svícení
  • LED ECO přední světlomety
  • Manuální klimatizace
  • Ovládání audiosystému a tempomatu na volantu
  • Palubní počítač
  • Rozpoznávání dopravních značek
  • Sada na opravu pneumatik
  • Signalizace nezapnutých předních i zadních bezpečnostních pásů
  • Systém kontroly tlaku v pneumatikách
  • Tempomat s omezovačem rychlosti
  • USB konektor
  • Varování před vybočením z jízdního pruhu
  • Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou
  • Volant potažený kůží
  • Výškově a podélně nastavitelný volant
  • Výškově nastavitelné sedadlo řidiče
  • Zásuvka 12V ve středové konzole

iZdroj fotografie: Opel

A když jsme u toho šetření: motor Opelu nabízí vcelku dostačujících 205 Nm točivého momentu, dostupného navíc již od 1 750 otáček. Je tedy možné s ním jezdit opravdu „eko jízdu“, vozit se na vlně kroutícího momentu a s využitím šestistupňové převodovky se pohybovat mezi 5–6 litry spotřeby dlouhodobě. Což odpovídá udávané spotřebě paliva od výrobce paliva na 5,2–6,5 l/100 km. A na malé SUV o hmotnosti 1 250 kg to nejsou špatné hodnoty.

Úsporná jízda bude s šestistupňovou převodovkou jednodušší

Oproti tomu atmosférická „patnáctisotvka“ 1,5 DVVT od MG nabízí pouze 141 Nm, dostupných navíc z principu v podstatně vyšších otáčkách (3 750 ot./min). A především jen pětirychlostní převodovku. Abyste tedy podobně vážící čínské SUV rozpohybovali, budete na to muset o něco více „šlápnout“. Což se odrazí ve spotřebě, pochopitelně. MG udává průměrně 6,6 litru na 100 km, což bereme za vcelku optimistický údaj. Opravdoví šetřílci se mu možná přiblíží, reálně bychom ale spotřebu MG ZS viděli stabilně kolem 7 litrů.

iZdroj fotografie: Opel

Oproti MG je u Opelu vyšší i přípustná celková hmotnost, která činí 1 795 kg. Zavazadlový prostor se v případě Opelu pohybuje od 410 do 1 255 litrů. To je o něco méně než v případě MG ZS, jehož zavazadelník nabídne 448–1 375 litrů. I tak se ale s cenou pod 400 tisíc korun podle nás jedná o mimořádně výhodnou nabídku na kompaktní SUV německé značky. Včetně prodloužené záruky 5 let / 100 000 km zdarma.

Jakkoli by se mohlo zdát, že jde o chybu v marketingu, není tomu tak. Naopak, jde zjevně o velmi promyšlený prodejní plán. Značka sice možná „přijde“ o peníze při prodeji, ale lze předpokládat zisk v rámci vyššího prodaného množství, a samozřejmě také na servisu.

Galerie

Dalších 12 fotografií
Dalších 12 fotografií
Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články