Nové SUV má za 350 tis Kč plnou výbavu a výkon 197 koní. Zákazníci budou stát fronty, od kdy bude v ČR zahájen jeho prodej?

Další v řadě kompaktních a dobře vybavených SUV z Číny, nad jejichž cenovkami kroutí evropští výrobci hlavou, je tady. A s invazí do Evropy to myslí naprosto vážně.

i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
i Zdroj fotografie: Omoda
Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií
                   

Že jsou čínské automobilky přeborníky v tom, jak se dá postavit velmi slušné (a velmi slušně vybavené) auto za ceny, nad nimiž tradiční výrobci z Evropy jen nechápavě kroutí hlavou jsme na těchto stránkách psali již nejednou. A že to jsou zřejmě nejčastěji vozy kategorie SUV, je také dostatečně známo. Neuplyne snad týden, aby se nepředstavil nový model se solidním motorem, solidní výbavou a přitom za cenu‚ za níž nelze koupit ani malý hatchback. Jeden z takových zástupců je právě tady, pojďme se na něj společně podívat.

Koncern Chery to s invazí do Evropy myslí vážně

Toto nové SUV totiž již několik měsíců vzbuzuje oprávněný zájem mezi zákazníky. Městské SUV disponuje benzinovým motorem 1.6 TGDi o výkonu 197 koní a první zákazníci si jej budou moci vychutnat v prvním čtvrtletí roku 2024. V příštím roce se plánuje také elektrická verze, avšak (s ohledem na momentální preference Evropanů) se neočekává, že by tato verze dosáhla stejné popularity, jako její spalovací protějšek. Omoda 5 ICE, jak se nové SUV jmenuje, patří pod koncern Chery.

iZdroj fotografie: Omoda

A ten se evropskými ambicemi rozhodně netají. Do španělského přístavu Las Palmas prozatím dorazilo v 17 kontejnerech prvních 51 aut určených přímo pro Evropu. Pravda, není to nijak zásadní množství, jde jen o předváděcí dealerské vozy, symbolika celé zásilky je však značná. Právě Španělé budou totiž prvními, kdo si Omody bude moci objednat. Po nich pak budou následovat Italové a nepochybně se přidají další země EU. Ze zemí mimo EU je prodej potvrzen například i ve Velké Británii.

Číňané vzali design Škoda, kvalitu Porsche a cenu Dacia Duster. S novým SUV za pár babek válcují evropský trh

Prostorné a přitom kompaktní SUV s výkonem skoro 200 koní

A co Omoda C5 nabídne? Pohon zajišťuje již zmíněný benzinový motor o objemu 1.6 TGDi a výkonu 197 koní. Ten bude spárován s 7stupňovou automatickou převodovkou DCT (dvojspojkovou) a bude mít přední pohon. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 290 Nm a zrychlení na prvních 100 km/h bude trvat 7,8 sekundy. SUV jdisponuje moderním designem zahrnujícím výraznou masku chladiče s kosočtvercovými nasávacími otvory a full LED osvětlením, jak vpředu, tak vzadu.

i

Interiér vozu je navržen s ohledem na dostatečný prostor a pohodlí pro cestující. Mezi standardní výbavu patří duální 10,25palcový LCD displej, inteligentní hlasový asistent, adaptivní tempomat a sedadla obšitá umělou, ekologickou kůží. Řidič bude mít také k dispozici standardní 360stupňovou couvací kameru. Vstup do vozu bude (dnes již pochopitelně) bezklíčový. I přes délku 4 400 mm, šířku 1 825 mm, výšku 1 588 mm a rozvor náprav 2 630 mm zůstává Omoda C5 příjemně kompaktní, což je mj. ideální pro jízdu v městském prostředí.

Nečekaně špičkové technologie pro letecký průmysl

Pro spojování prvků karoserie se využívá technologie nýtování a lepení, která byla původně vyvinuta pro potřeby leteckého průmyslu. Tato metoda je velmi ekologická a umožňuje až 70% úsporu energie ve srovnání s tradičním svařováním. Navíc celý proces probíhá bez znečištění. V případě lakování modelu je použit světově nejpokročilejší systém suchého stříkání barvy, který dosahuje 95% míry recyklace vzduchu a úsporu energie až 60%.

Bezpečnostní aspekt byl při návrhu vozu klíčovým, jak dokazuje i získaných 5 hvězdiček v bezpečnostním testu Euro NCAP. V nárazovém testu poskytuje OMODA 5 87% ochranu dospělým i dětem uvnitř vozu. Mezi vybavení patří elektronický jízdní stabilizační program, detekce mrtvého úhlu a systém sledování jízdy. Nechybí ani varování před kolizí a systém autonomního nouzového brzdění.

Vývoj a design probíhal v německém Frankfurtu

SUV bylo přizpůsobeno evropským standardům a vzniklo ve spolupráci s inženýry ve výzkumné a vývojové laboratoři ve Frankfurtu. Ti při návrhu vozu brali v úvahu specifické požadavky evropských zákazníků a silnic. I když cena vozidla v Česku zatím není známa, ve zemi původu činí v přepočtu pouze 350 000 korun. To by mělo zajistit konkurenceschopnost i na evropském (a tedy i našem) trhu. Uvidíme, s čím koncern Chery přijde. Na kolik to tipujete vy, jaká bude cena v korunách u nás? Dejte nám vědět do diskuse pod článkem, děkujeme!

Galerie

Dalších 5 fotografií
Dalších 5 fotografií

Kolik byste byli ochotni za něj dát?

Diskuze Vstoupit do diskuze
80 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články