Porsche oznámilo konec, voňavou historii už psát nebude. Ze smutné zprávy jde mráz po zádech, osud potká i další automobilky

Je to konec jedné etapy, svět už nebude jako dřív a 911 ztratí svou spalovací nevinnost. Jedná se o přípravu cesty k plnému elektromobilu?

i Zdroj fotografie: Porsche
                   

Elektrifikace postupně proniká do všech aut, infiltrovala i do světa sportovních ikon. Řada vyloženě sportovních automobilů dnes spoléhá na určitou verzi elektrické podpory. Jedno auto stále odolávalo, bylo to Porsche 911. Ale i to má smůlu, respektive ji mají zájemci o toto puristické sportovní auto. Porsche 911 v další generaci padne za oběť elektrifikaci. Modernizace tohoto legendárního modelu má být důkladná, práce na ní probíhají už roky. Tím končí i voňavá historie spalovacích motorů.

Vlasy na hlavě vstávají nejen hrůzou, ale díky zelektrifikování

Co můžeme očekávat? V rámci klasické siluety nový design, modernizovaný interiér a také jemné úpravy motorů. Plus jednu ránu z čistého nebe. Vůbec poprvé v historii se objeví také hybridní verze. Detaily této elektrifikované varianty zatím zůstávají tajemstvím, ale podle zdrojů blízkých automobilce půjde o samodobíjecí hybridní systém. Jestli je nové Porsche 911 jako hybrid oficiálně potvrzeno? Jak to jen říct a nezačít plakat.

iZdroj fotografie: AutoArt

Oliver Blume, generální ředitel Porsche, potvrdil na výroční tiskové konferenci společnosti existenci nového hybridního modelu Porsche 911. A tečka. Že nejde jen o nějakou vizi, potvrzuje fakt, že prototypy tohoto nového elektrifikovaného sportovního stroje již byly zachyceny během testování. Hybridní Porsche 911 by mělo mít pohon všech kol s benzinovým šestiválcem, který pohání zadní kola, a elektromotorem na přední nápravě.

Pražský sprejer nastříkal klasické Porsche 911 všemi barvami. Byl u toho nahráván na video

Energie získaná například při brzdění se ukládá do nové lithium-iontové baterie. Přesné technické parametry a výkony vozu budou zveřejněny později. Bude hybrid už v základní specifikaci? Zjevně ne. Podle prvních zjištění vychází hybridy z nejnovějšího modelu Turbo S. To naznačuje podobnost s výkonným hybridem ve stylu modelů Cayenne a Panamera Turbo S E-Hybrid. Jaká to bude technická výbava, s čím mohou zájemci počítat?

Auto bude rychlé jako střela, o to ale přece nikdy až tak nešlo

Očekává se, že Porsche 911 Turbo S Hybrid bude využívat stejný 3,8litrový dvakrát přeplňovaný šestiválec jako standardní verze. Ovšem se zmiňovaným dopingem elektromotoru s výkonem 136 koní. To by mohlo celkový výkon vozu posunout až k úctyhodným 700 až 800 koním. Ačkoliv bude nový hybrid pravděpodobně těžší než 911 Turbo S, očekává se, že vyrovná, nebo dokonce překoná hodnoty zrychlení z 0 na 100 km/h.

Spekuluje se o čase nižším než 2,7 sekundy. Podle dostupných informací spolupracuje Porsche na vývoji hybridního auta s chorvatskou společností Rimac. Ta je specializovaná na elektrické pohony. A od kooperace se mimo jiné očekává, že bude zachována co nejnižší hmotnost auta. To je samozřejmě zásadní parametr pro sportovní automobil a pro zachování co nejlepších jízdních vlastností.

iZdroj fotografie: Depositphotos

Nicméně bude to stále Porsche 911? Zjevně bude. Jen těžší, jen s charakterem na hony vzdáleným předchozím generacím. Přeplňovaný motor nadopovaný elektromotorem prostě z podstaty věci nemůže nabídnout stejný projev jako atmosférický plochý šestiválec. O tom, jestli bude, nebo nebude auto úspěšné, rozhodnou zákazníci. Prodejní čísla buď podpoří skeptiky, nebo ukážou, že Porsche nabralo správný směr.

Je hybridní 911 v pořádku?

Zdroj: Carwow
Diskuze Vstoupit do diskuze
75 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články