Nové velké SUV z Japonska spotřebuje pouhých 0,8 l/100 kilometrů. Tato čísla byla potvrzena ve skutečném provozu

Perpetuum mobile vážně existuje? Ne, ale spotřeba nového auta se téměř blíží nule, komfortu má na rozdávání a u zákazníků bude už brzy.

i Zdroj fotografie: Honda
                   

Zbrusu nové auto není na trhu žádným nováčkem, jde o šestou generaci ikonického modelu prověřeného dekádami na trhu. Honda CR-V je v prodeji od roku 1995. Bez nadsázky lze tvrdit, že vůz ustanovil, nebo minimálně celosvětově zpopularizoval daný segment. SUV se dnes po světě prodávají v šesticiferných číslech a pro Japonce jsou denním chlebem. Umí je navrhnout a vyrobit a CR-V se zdá být dalším důkazem.

Šestá generace proslulého SUV jezdí (téměř) zadarmo

Novinka byla automobilovým novinářům představena v přímořském Portu a na tamních silnicích se potvrdil neuvěřitelný fakt. Nová generace CR-V nabízí inovace zejména pod kapotou. Zásadní změnou oproti předchozí řadě je zavedení plug-in hybridního systému. To představuje velký krok vpřed v oblasti úsporného provozu. Nový model CR-V tak nabízí dvě možnosti pohonu: tradiční hybridní a plug-in hybridní.

iZdroj fotografie: Honda

Oba systémy pohonu mají společný 2,0litrový zážehový motor s výkonem 146 koní. Ten je kombinován s elektromotorem o výkonu 181 koní. Elektromotor je spojen s převodovkou novátorskými technickými řešeními. Hybridní pohonná soustava prokázala své kvality již v modelech Civic a Jazz. Hybridní verze vozu nabízí výbornou spotřebu paliva. Plug-in hybrid při testování na portugalských komunikacích ujel na elektřinu necelých 70 kilometrů.

Auto za velkoobchodní cenu? Populární značka takový model nabízí, zákazníci ho za tyto peníze chtějí, líbí se jim i spotřeba

Takový nájezd lze považovat za vynikající výkon. A postačující pro běžné dojíždění do práce. Celkově CR-V dosahuje dobrých výsledků i ohledně jízdní dynamiky. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá auto za 9,0–9,5 sekundy a dosahuje maximální rychlosti přibližně 200 km/h. Nejvýznamnějším aspektem tohoto nového modelu je tedy jeho nízká spotřeba. Hybridní verze dosahuje úžasných 6 l/100 kilometrů, zatímco plug-in hybrid může s nabitými bateriemi zajistit až 0,8 l/100 kilometrů.

Složitější plug-in hybrid nežere a má dokonce větší kufr

Skvělá informace pro lidi, kteří se nechtějí vzdát tradičních spalovacích motorů, ale dbají na ekologii a minimum emisí CO2. Skloňovat v rámci CR-V lze nejenom minimální apetit vozu, ale i jeho praktičnost. Nové CR-V nabízí prodloužený rozvor o 80 mm a zvýšený prostor pro nohy pro cestující vzadu. Zajímavým prvkem je nastavitelný sklon zadních sedadel, to zaručuje cestujícím větší komfort. Navíc je možné posunout zadní sedadlo o 190 mm.

iZdroj fotografie: Honda

Kromě toho má Honda CR-V dostatek prostoru v zavazadelníku, kufr s objemem cca 600 litrů stačí pro veškeré rodinné potřeby. V plug-in verzích je dokonce ještě více místa, protože baterie je umístěna pod podlahou kabiny. Na webu českého zastoupení značky Honda se u modelu CR-V píše „již brzy.“ Po kliknutí na konfigurátor se pak objeví nabídka čtyř stupňů výbav v cenové škále od 1 119 900 Kč do 1 394 900 Kč.

Jak moc nízká spotřeba je pro vás optimální?

Zdroj: Honda
Diskuze Vstoupit do diskuze
109 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články