Na Čechy zbylo pouze 5 kusů: Limitka Lexusu LC 500 vás uhrane. Máme exkluzivní foto a zvuk V8

Jsou auta, jež se dají popsat jednoduše, čísly z tabulek a pár údaji. A pak jsou auta, kde čísla ztrácí smysl. Protože jsou hlavně o životě, o zážitcích, o emocích. Tohle je jedno z nich.

i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
i Zdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz
Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií
                   

Když se v roce 2016 poprvé objevilo nové GT s V8 od Lexusu, pojmenované jednoduše LC 500, musel jsem si opravdu promnout oči. Jako bych nebyl schopen uvěřit tomu, že Japonci „od Toyoty“ dokáží vedle Corolly, Camry nebo poněkud unifikovaných SUV Lexusu stvořit něco tak neuvěřitelně přitažlivého, sexy a žádoucího. Pochopím dokonalou techniku, ostatně je to Lexus, jeho LS modely byly vždy noční můrou v Mnichově nebo Stuttgartu. Ale ten design? Dechberoucí.

LC 500 Convertible nadchne nejvíce z celé řady

Nyní přede mnou stojí LC 500 v sytě černé barvě, pod májovým sluncem přecházející tu a tam v modré odlesky, navíc s matně vínovou střechou. Sklápěcí střechou. Ano, toto je LC 500 Convertible, navíc v limitované edici Hokkaidó (pro Evropu vyrobeno 40 ks kabrioletů a 40 kupé, do Čech se dostalo pouhých 5 kusů) , a já podobně jako u těch fotografií před lety nemohu uvěřit, že stojím přímo u něj, mohu jej fotit a natáčet a poslouchat zvuk jeho osmi válců. Ostatně pojďte si ho poslechnout se mnou:

LC 500 Convertible vychází nepřekvapivě z původního kupé LC 500. Má tedy stejný motor V8 o objemu pěti litrů, po aplikaci normy Euro 6d s nepatrně sníženým nejvyšším výkonem 464 koní a točivým momentem až 530 Nm. O přenos výkonu na zadní kola se pak stará stejný, desetistupňový automat. Rozdílné je však celkové pojetí obou aut dané sklápěcí střechou: zatímco LC 500 se svou muskulaturou vypadá téměř z každého úhlu jako „nabušený svalovec“, LC 500 Convertible zajímavě ubírá na agresivitě a přidává na eleganci.

Volné nebe nad hlavou umocní každý prožitek

Teprve tváří v tvář této „limitce“ jsem pochopil, proč některé kabriolety (často těch nejluxusnějších značek) opravdu dokonale dotváří onu auru luxusu a prémiovosti, která v uzavřených automobilech zůstává trochu skryta. Podívejte se na Rolls Royce Dawn a pochopíte. K otevřenému autu prémiové značky patří prémiové prostředí a prémiové počasí. Pojedete po letní francouzské Riviéře v kupé, nebo v kabrioletu (pokud patříte mezi ty šťastlivce a můžete takto volit)? Odpověď je jasná.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

A nejde zdaleka jen o to, že v tom automobilu „budete vidět“. To v podstatě nikoho nezajímá. Pro posádku je důležitější onen bezprostřední kontakt s okolím, nenucenost samotné jízdy, kdy nejde o trhání rychlostních rekordů na Severní smyčce Nürburgringu, ale o zážitek z toho okamžiku, z těch chvil, kdy si můžete vychutnávat dokonale fungující stroj, přející počasí a blízkost drahé polovičky vedle sebe. Velmi inspirativní je v tomto směru brilantně natočené video od Lexusu. I díky triku s rozšířením obrazu pochopíte, proč Convertible.

Rychlé se střechou i bez ní – ale potřebujete to?

Přitom ne že by otevřená střecha zmíněným rychlostním rekordům bránila. Maximální rychlost 270 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5 sekund není nic, co by vám muselo připadat jako méněcenné. Jenže jakkoli se budete kochat brilantním podvozkem (v provedení Sport+ nabízí variabilní systém řízení VGRS, systém dynamického řízení kol zadní nápravy DRS a samosvorný diferenciál Torsen + standardní systém variabilního odpružení VDIM) a budete žasnout nad stabilitou a současně mrštností dvě tuny těžkého vozidla, nakonec skončíte zase na začátku.

iZdroj fotografie: Michal Sztolár pro AutoŽivě.cz

U kochání se dokonalostí vozu (mimořádně příjemná je třeba funkce Climate Concierge – sama totiž upravuje nastavení po natažení nebo stažení střechy a automaticky zvyšuje teplotu v kabině vždy, když zrychlíte se staženou střechou), kochání se krajinou a nakonec především onou možností být teď a tady, v tomto okamžiku, pod širým nebem a ve skvělém stroji. Zapomenete na všechny termíny a časy na okruzích – všechno se náhle jeví jako malicherné a zbytečné. O tom není život.

Život, emoce, láska, radost, touha – a LC 500 Convertible

A Lexus LC 500 Convertible je především o životě, jakkoli se to s jeho cenovkou (na kvality vozu velmi adekvátní 3 miliony korun a více, dle výbavy) může jevit jako rouhání. Ale není, pokud si jej můžete dopřát. A pokud můžete, volil bych právě tuto verzi. A navíc: tohle auto se opravdu velmi špatně slovy popisuje, jakkoli se snažím do popisu vetknout nějaké emoce. Protože o emocích je nejvíce‚ stejně jako je o nich život. A emoce, život (a jeho užívání) a 500 Convertible k sobě patří naprosto nerozlučně. Vyzkoušejte to, nebudete litovat.

Za zapůjčení vozu děkujeme společnosti Auto Eder, stejně jako prodejkyni slečně Kateřině za dopravu na místo, pomoc s fotografováním a bravurní zvládnutí role modelky.

Galerie

Dalších 7 fotografií
Dalších 7 fotografií

Zvolili byste kupé LC 500, nebo kabriolet?

Diskuze Vstoupit do diskuze
122 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články