Představili auto nové třídy, trhli rekord: Za 30 minut 50 tisíc objednávek. Vypadá úchvatně, chybělo na trhu

Auto má jednu jedinou chybu, zatím se u nás neprodává. Ale to je jistě jen otázkou času, potřebuje totiž globální trh.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
i Zdroj fotografie: Xiaomi
Další 3 fotografie
Další 3 fotografie
                   

Čas plyne všem stejně. To jsme se učili na hodinách fyziky. Anebo filozofie? Už nevím, nicméně musím částečně nesouhlasit. Někdo snaží o úspěch a prodejní trhák celé roky. A třeba ho ani nedosáhne. Jiný to zvládne za pár minut. A to doslova. Je to jen pár měsíců od oficiální premiéry a co se děje, je k neuvěření. Když vyslovte jméno dané značky, první, co vás napadne, bude asi mobilní telefon. A ne auto. Nicméně Xiaomi představilo svůj premiérový automobil. A teď jen sbírá pomyslnou smetanu.

Kup mi Xiaomi, prosím! Tohle získává zcela nový rozměr

Oficiální prodej nového elektromobilu Xiaomi SU7 přinesl ohromující zájem a vlnu objednávek. V prvních třiceti minutách od zahájení prodeje automobilka zaznamenala více než 50 tisíc závazných objednávek. Ano, čtete správně. Třiceti minutách. Číslem 30. V půl hodně, jinak řečeno. To je pro společnost Xiaomi, která je známá především jako výrobce elektroniky a mobilních telefonů, obrovský úspěch. Nečekaný a neuvěřitelný.

Obrat o 180 stupňů. Evropská unie zakázala prodej elektromobilu. Rozhodnutí platí i na území Česka

iZdroj fotografie: Xiaomi

Plány na výrobu automobilů oznámil generální ředitel a zakladatel společnosti Lei Jun již v roce 2021. Dal najev, že do tohoto projektu investují 10 miliard juanů. To je přibližně 1,3 miliardy eur. V závěru roku 2023 byl představen model SU7, který okamžitě vzbudil pozornost motoristické veřejnosti. Oslnil díky svému designu, výkonu a dojezdu. Nový elektromobil se může směle rovnat s prestižními značkami jako je Porsche. Parametry nezaostává za modelem Taycan. Přitom svou cenou láka zákazníky, kteří se dívají i dostupnější vozy. Třeba jako je Škoda Octavia.

Revoluční „jednotaktní“ motor může přepsat dějiny a udělat navždy z elektromobilů pouhý omyl lidstva

iZdroj fotografie: Xiaomi

Model SU7 přichází na trh v třech různých variantách a všechny mají ambici stát se prodejními hity. Jestli někdo nevěří, tak čísla skutečně mluví jasně. Základní verze disponuje pohonem zadních kol s výkonem 220 kW a točivým momentem 400 Nm. Tato specifikace zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,3 vteřiny a má dojezd je 700 km podle čínských norem CLTC. Dosáhne ho díky baterii BYD Blade s kapacitou 73,6 kWh. Střední verze Xiaomi SU7 Max nabízí pohon všech kol, celkový výkon 495 kW a točivý moment 838 Nm. Zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,8 vteřiny a jeho maximální rychlost je 265 km/h.

Rychlost jako Porsche, cena jako Octavia. Co chcete víc?!

Už se posunujeme blíže k tomu Taycanu. Dojezd této verze je až 800 km na jedno nabití díky baterii od CATL s kapacitou 101 kWh. Nejvyšší verze Pro, zaměřená na dlouhý dojezd a rychlé nabíjení, používá 800V architekturu a kombinuje ji s LFP baterií od CATL s kapacitou 94 kWh. To jí dopřává dojezd až 830 km dle CLTC. Zmínil jsem Porsche Taycan a řekl bych, že u něj se asi inspirovali tvůrci v rámci designu. Vzhled parafrázuje křivky jeho aerodynamického tvaru. Auto ale není stejné, vypadá jinak.

Agresivní vybržďovač v Octavii chtěl být králem silnice. Kamioňák ale použil vysílačku a pěkně s ním na kameru vypekl

iZdroj fotografie: Xiaomi

Podle všeho je nejen praktické i esteticky atraktivní. Koeficient odporu vzduchu karoserie je pouhých 0,195. To je hodnota běžná spíše u experimentálních vozů než u sériově vyráběných aut. Zavazadlový prostor o objemu 517 litrů a dodatečný úložný prostor pod přední kapotou s objemem 105 litrů poskytují dostatek místa pro přepravu zavazadel. Nechci použít slovo „náklad“, není to dodávka. Ale faktem je, že s tímhle Xiaomi převezete asi vše, co běžně potřebujete. Xiaomi SU7 je expertů původem od BMW a Mercedesu.

Evropská zkušenost s designem přinesla své sladké ovoce

Odborníci přinesli své zkušenosti a know-how do vývoje a to se projevilo na vysoké kvalitě a inovativnosti designu. Jak to vypadá uvnitř? Interiér vozu je vybaven moderními technologiemi včetně 16,1″ dotykové obrazovky multimediálního systému s rozlišením 3k. Dále tam je 7,1″ virtuální kokpit před řidičem a obrazovky pro zadní pasažéry. To jsou vlastně tablety Xiaomi Mi Pads. Operační systém HyperOS, poháněný procesorem Qualcomm Snapdragon 8295, zajišťuje plynulý chod všech funkcí.

Česko zvládne nyní nabíjet 100 000 elektromobilů. Je to moc, nebo málo? A nebylo by lepší nejdřív opravit silnice?

iZdroj fotografie: Xiaomi

Tady může Xiaomi zúročit své zkušenosti od mobilů. Automatizovaný jízdní systém Xiaomi Pilot využívá dva čipy Nvidia Orin-X. Je schopen autonomní jízdy po dálnicích, parkování i přivolání vozu. Vybaven je také lidar senzorem, třemi milimetrovými radarovými senzory, jedenácti HD kamerami a dvanácti ultrazvukovými senzory, což umožňuje bezpečnou a spolehlivou jízdu.

Nejtěžší test křižovatky roku: Kdo má v této dopravní situaci přednost? Jestli odpovídte špatně, běžte rovnou vrátit řidičák

iZdroj fotografie: Škoda

Ano, tohle auto by mohlo jezdit zcela autonomně do velké části to bude tam, kde to lze, dělat. Ceny nového modelu SU7 jsou tedy jaké? No, řekl bych, že značně konkurenceschopné. Základní verze stojí od 215 900 juanů, to je asi 662 000 Kč. Verze Pro je za 828 000 Kč a nejvyšší varianta Max stojí cca 922 000 Kč. Prodej SU7 mimo Čínu zatím není v plánu. Ale expanze na zahraniční trhy, včetně Evropy, bude pro dosažení patřičného komerčního cíle nezbytná.

Galerie

Další 3 fotografie
Další 3 fotografie

Je tohle čínské auto lepší než Škoda?

Diskuze Vstoupit do diskuze
91 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články