Oprava 8 let starého dieselu se nevyplatila. Majitel má za výměnu baterie zaplatit víc než za celé auto

Hybridní technologie pomáhá v autech snižovat spotřebu a emise, někteří řidiči o ní ale neřeknou nic dobrého. Zejména když musí platit astronomické částky za servis.

i Zdroj fotografie: Mercedes-Benz
                   

Příběh se odehrál v Leicesteru ve Velké Británii, kde Ranjit Singh koupit před čtyřmi lety ojetý Mercedes-Benz hybrid z roku 2014 v přepočtu za cca 750 tisíc korun. Celé by to mohlo evokovat nějaký typický příběh o podvodném autobazaru kdesi na periferii a naivním zákazníkovi, ale nenechte se mýlit. Důležité je, že nešlo o obchod uzavřený někde u pofiderního prodejce, prodávajícím byl autorizovaný dealer Mercedesu. 

Spotřeba zanedbatelná. Ceny servisu astronomické!

Díky kombinaci 2,1litrového naftového čtyřválce s výkonem 204 koní a elektromotorem o výkonu 20 kW model s označením E300 BlueTec Hybrid naplňoval požadavek na hospodárnost. Jak s ohledem na spotřebu, tak na emise C02. I na servis? Auto mělo najeto 80000 km a jezdilo velmi dobře. Do okamžiku, než došlo k závažné chybě. Jaké příznaky přiměly majitele vzít E300 do místního autorizovaného servisu není přesně známo. 

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Na diagnostice bylo zjištěno, že po pouhých 8 letech je životnost baterie hybridu na nule. Majitel tvrdí, že mu v servisu nabídli výměnu baterie za v přepočtu 415 tisíc korun, bez práce. Ta byla navíc podle kalkulace dalších 5 tisíc korun. Jen pro upřesnění, nemluvíme o výměně velké baterie jakou má třeba Tesla, u E300 W212 jde baterii s kapacitou 0,8 kWh, velikostně srovnatelnou s běžnou autobaterií. Majitel neskrýval své zděšení, viděl pouze dvě možná řešení. 

Starší baterii lze koupit. Ale nepomůže to.

Co dělat? Buď nechat 8 let staré auto bez náhrady sešrotovat. Anebo za jeho opravu utratit víc, než kolik by dal za auto, kdyby si ho de facto koupil znovu. V době incidentu se srovnatelné ojetiny pohybovaly kolem částky 360 tisíc korun. Singh navštívil specialistu na servis hybridů., ale ten mu potvrdil, že opravit auto levněji není možné. Těžko uvěřit v čem je problém, protože použité baterie lze a britském eBay najít v přepočtu za 25 tisíc korun. 

iZdroj fotografie: Mercedes-Benz

Podle našeho zdroje se britské zastoupení Mercedesu vyjádřilo k celé situaci tak, že bohužel nemůže bez bližších informací a detailů záležitost nijak komentovat, ale že na agregát platí tříletá záruka. Mohlo by se tak zdát, že je třeba elektromobil větší držák než diesel. V tomto případě ano… Letmým pohledem na diskusní fóra zaměřená na značku Mercedes lze najít více podobných incidentů. Třeba ten, při kterém před několika lety dal malajský majitel Mercedesu E300 Hybrid za servis v přepočtu 575 tisíc korun.

Zdroj: Motor1

Diskuze Vstoupit do diskuze
87 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články