Daň z najetých kilometrů: Vláda přišla s pošetilým nápadem. Kdo víc najede, ten víc zaplatí

Co udělá vláda, když chce vybrat peníze od řidičů? Vymyslí, že se bude platit podle nájezdu.

i Zdroj fotografie: Martin Sedláček pro AutoŽivě
                   

Daně jsou potřeba proto, aby mohl stát utrácet. A pokud je potřeba více peněz do státní kasy, a ty se hodí vždycky, vláda přichází s nejrůznějšími nápady, jak zvýšit státní příjem. A zaplatí to daňový poplatník. Nizozemská vláda přišla s neotřelým nápadem. 

Nápadů, jak zvýšit daně, není nikdy dost

Podle vládního návrhu by se od roku 2030 daň z vlastněného vozidla přeměnila na zdanění samotného používání automobilu. Jinak řečeno, platilo by se podle počtu najetých kilometrů. Většinou je to Evropská unie jako taková, kdo přichází z myšlenkami, které hraničí se šílenstvím, ale tady jde Nizozemí s danou „kreativitou“ o krok napřed před EU.

iZdroj fotografie: abcMedia

Tamní ministr kompetentního resortu, Mark Harbers, prohlásil, že ten „kdo jezdí víc, prostě víc zaplatí.“ Bližší informace nejsou, a tak není zřejmé, jak by se takové kilometry navíc účtovaly. Idea je jasná, platit z nájezdu, ale uvedení do praxe tak nějak pokulhává. Uvedený nápad má zajistit, aby ti řidiči, kteří jezdí málo, platili méně než ti, co jezdí hodně.

Kdo víc jezdí, ten víc platí. To nemůže fungovat

Nestane se ale to, že základem bude daň, která je už teď platná, a ti co jezdí víc, budou prostě připlácet už k současné dani? Čas radovat se, že někdo vydělá, někdo jiný než stát, by asi bylo hloupé. Je třeba stále myslet na to, že stát nemá zájem, aby občané platili méně, naopak.

iZdroj fotografie: abcMedia

Státní aparát potřebuje pro své financování, aby občané platili co nejvíce. Takže tady v tom případě jde jen o způsob, jak vytáhnout z kapse daňových poplatníků více peněz. Myšlenka je to tak absurdní, že se jeden bojí, aby se jí nechytili politici i u nás. Zalátat díry ve státním rozpočtu způsobené předchozí vládou bude potřeba.

Co myslíe, mohla by daň z nájezdu fungovat?

Zdroj: WhatCar!
Diskuze Vstoupit do diskuze
144 lidí právě čte
Autor článku

Martin Sedláček

Vyučil se automechanikem a tuto práci také dlouhé roky provozoval. Pak se na čas přesunul do oblasti profesionální dopravy, řidičák má v podstatě na vše, co se dá u nás legálně řídit. Po několika letech za volantem nákladního auta se vrátil zpět k původní profesi, kterou už dělá spíše z pozice vedoucího dílny. Má tak čas na redakční a publikační činnost i osvětu v oblasti automobilové techniky.

Zobrazit další články