Subaru má problém. Jeho nové auto je nepohodlné a hlučné takovým stylem, že před tím automobilka sama varuje

Tohle auto je skvělé a stojí polovinu toho, co se psalo v tuzemském ceníku. Nemá skoro nic, přesto by ho každý chtěl koupit.

i Zdroj fotografie: Depositphotos
                   

Subaru BRZ je fenomén. Už jenom tím, že po dekádách pohonu všech kol přineslo řidičům čistokrevnou zadokolku. Jméno BRZ odkazuje na tři základní prvky vozu: motor Boxer, pohon zadních kol a „Z“, které znamená Zenith. Subaru nabízelo první generace BRZ v různých úrovních výbavy, včetně základního modelu RA, který je zaměřený na okruhové nadšence a postrádá většinu vnitřního komfortu. Existují také modely R (Premium) a S (Limited), které se liší výbavou a designem interiéru, verze S (Limited) nabízí kožená sedadla a vyhřívaná sedadla.

Model přinesl řadu speciálních edicí, které se k nám nedostaly

V roce 2013 Subaru představilo speciální edici BRZ tS pro japonský trh, která byla vyladěná od oddělení STI. Tato edice nabízela vylepšené nastavení odpružení, 18palcová stříbrná kola BBS, bodykit STI a další úpravy interiéru. Speciální edice, jako je TS GT, zahrnovala sedadla Recaro a další vylepšení. Nevýhodou bylo, že se valná většina těchto edicí nedostala mimo japonský trh. A pokud, tak šlo o trhy na americkém kontinentu.

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastnit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

iZdroj fotografie: Subaru

V následujících letech tak byly uvedeny další speciální edice, včetně Series.Blue a Series.Yellow, které nabízely exkluzivní barvy a designové prvky. V roce 2016 Subaru vydalo limitovanou edici Hyper Blue, která představovala modrý lak a další kosmetická vylepšení. Pro modelový rok 2017 byla vydána další speciální edice, Series.Yellow, která byla limitována na 500 kusů v Americe a 200–250 kusů v Kanadě.

Máte volných 5.000.000 Kč? Vylaďte si Subaru Impreza!

Tato edice nabízela vylepšený výkon a žlutou karoserii s černými detaily. V roce 2018 Subaru of America uvedlo limitovanou edici SOA 50th Anniversary edition BRZ, která oslavovala 50 let od založení společnosti. Tato edice nabízela speciální barvu exteriéru a designové prvky v interiéru. Evropa měla opět smůlu. Koncem července 2020 Subaru ukončilo výrobu první generace BRZ. Subaru BRZ druhé generace navzdory 200koňovému dvoulitru předchůdce používá nový motor s označením FA24 D.

Druhá generace přinesla větší motor a vyšší výkon

Jednotka má zdvihový objem 2 387 cm3 s výkonem 231 až 235 koní při 7 000 ot./min. Točivý moment je 250 Nm v 3 700 ot./min. I tato generace byla a je u nás velice oblíbená. Na náš trh se dostala, byť se původně mluvilo o opaku. Je zde v omezeném množství a další auta už se sem díky legislativním omezením nedostanou. Tím pádem je asi zřejmé, co se týká i novinky, o které je teď řeč. Je tady nová specifikace Subaru BRZ pro nadšence a pro závodníky. Auto s sebou nese určité kompromisy.

Je to „oholená verze“, označená jako BRZ Cup. I podle samotné automobilky je auto „hlučné a nepohodlné“. Právě proto, že je připraveno na sportovní použití. BRZ Cup není pro fanoušky značky Subaru novinkou. Tato limitovaná edice se objevila už v roce 2013. Dnes tak pokračuje i ve druhé generaci. Jde o japonský zvyk zbavit auta zbytečností nedůležitých pro okruhové nadšence.

iZdroj fotografie: Subaru

Nová BRZ Cup tak nabízí šestnáctipalcové ocelové disky s menšími pneumatikami. To umožňuje snadnou výměnu za závodní kola. Jedním z charakteristických rysů Cup verze je ochranná klec v kabině. BRZ je inovativně vybaveno bezpečnostní sadou EyeSight. Ta spolupracuje s manuální převodovkou. Nicméně s instalací šestibodového bezpečnostního pásu, na který je tohle BRZ připraveno, ztratí verze Cup určitou hladinu komfortu.

O bezpečnost už přišlo ve výrobě, tytam jsou boční a hlavové airbagy a část akustické izolace. Subaru skutečně upozorňuje své zákazníky na možné nevýhody související s jízdním komfortem, řízením a odhlučněním. Nicméně za relativně přijatelnou cenu, která se pohybuje v přepočtu kolem 570 000 Kč. Jak už ale víme, k nám se Subaru BRZ nedostane. Problém tedy máme my a ne automobilka, jak bylo naznačeno v nadpisu. Problém je ten, že my si Subaru BRZ Cup nekoupíme.

Líbí se vám Subaru BRZ?

Zdroj: Motor1
Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články