200 tisíc Kč: Nejkrásnější SUV legendární značky má spotřebu 2,6 l/100 km a bohatou výbavu. Hotový český sen

Některé nabídky stojí rozhodně za zvážení, zejména pokud se jedná o mimořádně dobře vybavené SUV legendární značky. A prodejce na něj navíc nasadil „cenu v akci“.

i Zdroj fotografie: Jeep
                   

Musím se úvodem přiznat k tomu, že ačkoli leccos pamatuju (např. první sérii Favoritů z roku 1988, s jedním z nich náš učitel na průmyslovce přijel do školy a způsobil tak lehké pozdvižení), stejně jako první usednutí do Felicie a úžas nad oblým tvarem palubní desky a jejím podsvícením, díky kterému jsme se nemohli nabažit nočních jízd. Přesto mne ale spojení „legendární značka“ většinu nechává chladným. Tedy až na několik výjimek. A tato je jednou z nich. Pojďme se na ni rovnou podívat společně.

Amerika si tímto vozem definitivně zasloužila místo v Síni slávy

Z těch, kdo mne znají trochu blíž, většina ví, jak silný odpor mám ke zbraním (v civilních rukách) a jak jsou mi celé Spojené státy s jejich (podle mně nepochopitelně liberálním) přístupem ke zbraním nesympatické. Nedávná tragédie na filozofické fakultě v Praze byla pro mne jen ujištěním, že pokud se mladý student dokáže v tomto státě dostat legálně k takovému arzenálu, je i tady cosi shnilého ve státě českém. A nebál bych se toto odhalení skutečnosti přirovnat ke zmíněné Americe.

iZdroj fotografie: Jeep

Které však na druhou stranu nemohu upřít jedno zásadní pozitivum. Nebýt její pomoci v 2. světové válce a vůbec ochoty přijít soužené Evropě na pomoc, mohlo všechno nakonec dopadnout trochu jinak. A vítězství mohlo přijít o dost později. Pokud tedy vůbec. V tomto případě jsem pochopitelně za zbraně rád, bez nich vyhrát nebylo možné. A jsem rád i za vůz, který se slůvko legendární bez pochyby zaslouží. Ano, řeč je pochopitelně o Jeepu, jakkoli aktuálně nikoli Willysu/Wrangleru.

Test ojetého Jeep Wrangler: Trezor na kolech, který převálcuje kdejakou konkurenci. Češi ho v bazarech přehlíží zbytečně

iZdroj fotografie: Míra Fořt

Přičemž kolem jednoho Wrangleru téměř denně jezdím (chodím) a musím pokaždé uznat, že jakkoli to není a nebude nikdy moje volba, to auto má hodně do sebe. Majitel je na svého „dlouhého“ Rubicona patřičně pyšný a vybavil jej řadou doplňků, z nichž obrazně i doslova vyčnívají obrovská kola, díky nimž je přímý potomek válečného „GP“ (z původního General Purpose) opravdu k nepřehlédnutí. Nicméně pokud bych měl volit Jeep pro vlastní potřebu, byl by to vždy asi jediný: Grand Cherokee.

Video: Frajer v Jeepu si jde vyřídit účty na silnici. Kurýr DPD dělá že nic nevidí, druhý řidič se hádá a třetí to natáčí

Zvuk 5,2 V8 zpod kapoty „Čerokéze“ mne naprosto uhranul

A to možná už od dob, kdy s ním můj tehdejší obchodní partner jednou přijel na schůzku, s V8 pod kapotou, a já jsem byl naprosto u vytržení z toho zvuku. Píšeme rok 1997 či něco podobného, spotřebu nikdo až tak neřešil, můj ve finále nakonec víc kamarád než klient už vůbec ne. Auto ovšem famózní, dokonalý mix původního „GP“ odkazu v kombinaci s moderní technikou. A jak záhy zjistíme, potomek se slavným indiánským jménem si to stejné přináší i do současnosti, do modelového roku 2024.

Hybridy jsou nejlepším pohonem aut. Proč si to myslím? Jasné jako facka. Po přečtení přesvědčím i vás

Jen umí být citelně úspornější: jeho hybridní jednotka je složena z 2litrového přeplňovaného motoru (272 koní), doplněného o elektromotor o výkonu 145 koní. Ten podporuje spalovací motor v klíčových okamžicích, přičemž celkový výkon dosahuje 380 koní při spotřebě pouhých 2,6 litru na 100 km. Jedná se o plug-in hybrid, nutno tedy pro správnost dodat to důležité „prvních 100 kilometrů“. Jakmile se baterie vybije, zůstane celý pohon na spalovacím motoru. O přenos na kola se stará 8stupňová automatická převodovka.

Quadra Drive jako poznávací znamení většiny „Grandů“

Baterie o kapacitě 17,3 kWh pak umožňuje 2,5tunovému SUV jízdu pouze na elektřinu ve městě na vzdálenost až 51 km. Hybridní dojezd na silnici je až 700 km. Na tak těžké vozidlo je i zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,3 s docela působivé. A pochopitelně: je to Grand Cherokee, nemůže tedy chybět sofistikovaný pohon všech kol Quadra-Drive II 4×4 vybavený elektronicky řízeným diferenciálem ELSD. Verze Summit Reserve disponuje i vzduchovým podvozkem Quadra-Lift, jenž nabízí mj. pět předdefinovaných úrovní odpružení.

Soundsystém s výkonem dostačujícím pro solidní party

V interiéru se pak nabízí multimediální systém Uconnect 5. Poprvé v tomto segmentu má vlastní obrazovku i spolujezdec. O krystalicky čistý zvuk se postarala mezi audiofily mimořádně ceněná společnost McIntosh. 19 reproduktorů včetně 10palcového subwooferu a 17kanálový 950W zesilovač jsou standardní výbavou verze Summit Reserve. V případě improvizované party tak ušetříte za DJ’s i s aparaturou. Jen bych to nezkoušel na náměstí v Třebíči po 22 hodině. Mohli byste se setkat s nepochopením.

iZdroj fotografie: Jeep

Nové SUV má takové ozvučení, že vás uslyší až z Prahy do Brna. Posuďte sami na videu, něco takového jste ještě neviděli

Legendy však nebývají z nejlevnějších a ani v tomto případě nepůjde o výjimku. Oficiální cena levnější Limited verze začíná na 2 199 900 Kč, dražší Summit Reserve je k mání za 2 499 900 Kč. V obou případech se jedná o akční ceny, kdy ušetříte 150, resp. rovných 200 tisíc korun proti původnímu ceníku. Chápu, že cenou se PHEV Grand Cherokee velmi blíží německé prémiové konkurenci, nicméně stačí pohled do naší galerie na interiér verze Summit Reserve, a cena se náhle nejeví tak vysoká. Tady jsme na úrovni minimálně oněch evropských „prémiovek“. Čili: Legendární značka, nebo Evropa? Nebo ještě něco úplně jiného?

Přijde vám oněch 200 tisíc jako solidní nabídka?

Diskuze Vstoupit do diskuze
68 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Michal Sztolár je novinářem webu AutoŽivě.cz od dubna 2022. V předchozí více než dvacetileté praxi se věnoval zejména problematice dovozu ojetin a jejich vlivu na vozový park ČR, konstrukci automobilů a postupnému přechodu od funkčních a technicky precizních k řešením méně dokonalým, avšak splňujícím normativy EU. Aktuálně se specializuje na automotive jako výrobní obor, porovnávání užitné hodnoty starších a nových vozů stejně jako na aktuální problémy, spojené s nezvládnutým přechodem k elektromobilitě.

Zobrazit další články