Vypadá jako ojetina pro staré páprdy, předjede ale klidně i motorku. Tichá prémiová značka nikoho nezruinuje

Ikona mezi prémiovými vozy, svého času chtěl tohle auto každý manažer. Dnes ho koupí kdokoli, jen musí dát pozor na jednu věc.

i Zdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH
i Zdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH
Další 1 fotografie
Další 1 fotografie
                   

Svého času to byla ikona, kterou chtěl každý milovník koncernu VW s dostatečnou finanční zásobou. I dnes je Audi A6 z let výroby 2004 až 2011 zajímavou ojetinou. Tohle auto bylo stvořené pro dlouhé cesty a dlouhé cesty také obvykle jezdilo. Pro Audi A6 jsou specifické vysoké roční kilometrové výkony, nejeden kus mívá běžně najeto kolem 300 000 km. Navzdory těmto vysokým číslům kilometrů bývá podvozkově robustní a dobře zpracované Audi A6 poměrně spolehlivé.

Svého času bylo Audi A6 snem všech obchodních cestujících

Nicméně kupující ojetin by měl být obezřetný vzhledem k možným závadám na motorech. Také je zde obava vzhledem k automatickým převodovkám, které jsou zde často zastoupeny. Logicky, dnes už by tohle auto s manuálem z továrny nevyjelo. Dříve byl automat častý, ale ani manuál nebyl výjimkou. Na co si dát tedy pozor? Auto s vyšším nájezdem může skrývat řadu pastí, logicky. Jednou z problematických oblastí může být bezestupňová skříň Multitronic. Ta byla nabízena jako alternativa ke klasickému manuálu.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH

Samočinná převodovka může vykazovat problémy po dosažení určitého nájezdu, často kolem 200 000 km. Výměna či oprava bezestupňové skříně může být velmi drahá, zejména v případě, že jsou poškozeny kužely variátoru. Naštěstí se projevuje vyšší spolehlivost u verzí s pohonem všech kol Quattro a ty jsou v České republice populární. Mezi nejoblíbenější motorizace patří třílitrové diesely, které poskytují Audi A6 výbornou dynamiku. Nicméně u ojetých vozidel mohou tyto motory skrývat strasti, včetně problémů s volnými řetězovými rozvody nebo selhávajícími elektrickými stavitelnými klapkami v sacím potrubí.

Co to na české kupce zkouší? Komedii v německém bazaru během koupi Audi A5 natočili

Relativně časté jsou i dvoulitrové diesely, avšak u starších verzí TDI-PD by měl kupující být opatrný kvůli možným závadám, jako jsou problémy se vstřikovači či přidření motoru. U benzínových motorů je typický problém s rozvody, a to zejména u šestiválcových verzí FSI. Šestiválce FSI mívají po letech problém s rozvody. Odcházet mohou variátory časování ventilů, jejichž výměna spolu s novými rozvody vychází ve značkovém servisu běžně na vyšší desítky tisíc korun. Jak zmiňuje titulek, jsou tady ještě divočejší motorizace.

Šestiválec TDI je lákadlem, vyplatí se ale jiný motor

Osmiválce, dokonce desetiválce. Ty ale „žerou“ od 13 l/100 km výše. Skutečně takové auto pak může své dynamické schopnosti porovnávat s motorkami. Ale servis těchto ultimativních verzí není zanedbatelný. Když už, tak se vyplatí investovat do „archaických“ verzí 4.2 246 kW s konvenčním vstřikováním. Jsou ze všech zdejších extra výkonných verzí asi ty nejspolehlivější. Takže tedy vysoký nájezd není výjimečný? Není, a na podvozkově robustním a dobře zpracovaném autě nebývají tyto kilometry znát. Skutečně četnější mohou být pro kupujícího ojetiny závady na motorech a zmíněných automatických převodovkách.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH

Aby se na Tiptronic dalo spolehnout i po statisících kilometrů, bylo v ní potřeba měnit olej. Vzhledem k tomu, že to nebylo předepsáno v oficiálním servisním plánu, takřka nikdo z prvních majitelů to nedělal. Jaké jsou další typické závady Audi A6 dané generace? Závady vstřikovačů u TD a potíže variátorů časování ventilů. Jde o zážehové motory, nejvíce 3.2 FSI. Jsou zde poruchy klapek v sacím potrubí u V6 TDI, méně často 2.0 TDI.

Bazarista nerad prozradil svůj tip: Tohle auto je prostorový zázrak, srká naftu po troškách a má unikátní vychytávku. Za tři výplaty je vaše

Auto je prémiové, to ale neznamená, že je bezchybné

Závady elektrické parkovací brzdy, jde obvykle o vadné konektory nebo chyby softwaru. Hlučnost řetězových rozvodů je typická pro V6 TDI a pro benzínové verze obecně, mimo „řemenový“ 2.0 TFSI. Obvyklé jsou problémy EGR ventilů a zapalovacích cívek, zejména platí pro starší benzínové šestiválce. Hrozí předčasné opotřebení dvouhmotového setrvačníku u 2.0 TDI s manuálním řazením. Typická je vůle ve spojovacích ramínkách předního stabilizátoru. Jaký motor doporučit? Zřejmě 2.0 TFSI s výkonem 125 kW.

iZdroj fotografie: S vědomím Auto Galerie West GmbH

Přeplňovaný benzínový dvoulitr má nejblíže k racionálnímu kompromisu mezi slušnou dynamikou, přijatelnou spotřebou paliva a snesitelnými servisními náklady. Základní model si nekupovali žádní piráti, bývá často v nadprůměrně dobrém stavu. Pozor ale na výjimky potvrzující pravidlo, nakupujte pouze za doprovodu zkušeného mechanika. V současnosti je na německém inzertním serveru Audi A6 Avant 2.0 TFSI s nájezdem 82 427 km.

„Koupili jsme v Německu ojetinu, ale rozsypala se cestu domů. Byl to podvod?“ Konfrontace bazarníka se skrytou kamerou

Auto je z května 2011. Má slušnou výbavu. Namátkou je zde třeba přední a zadní parkovací asistent, informační systém řidiče s barevným displejem, vnitřní zpětné zrcátko s automatickým stmíváním, multimediální rozhraní MMI Basic Plus / MMI Radio Plus, Alcantara, speciální bílý lak Ibis, roletka proti slunci na zadním okně. A je toho mnohem víc. Za 285 000 Kč slušná porce auta. Jen je třeba vše důkladně prověřit, A6 pak dokáže posloužit klidně dalších 200 000 kilometrů.

Galerie

Další 1 fotografie
Další 1 fotografie

Chtěli jste někdy Audi A6?

Diskuze Vstoupit do diskuze
76 lidí právě čte
Autor článku

Filip Rakovan

Dráhu motoristického žurnalisty zahájil v době tištěných médiích v časopise Speed a prošel velkou řadou renomovaných tuzemských časopisů, například Carauto, český TopGear. Následně zakotvil v online světě a pozvedl na špičkovou úroveň ve své době prestižní magazín Autoweb. Řídil snad vše, co má čtyři kola, od litrového hatchbacku po F1. Pořádá kurzy pro řidiče a amatérské závody, vyjadřuje se k problematice v televizi. A hlavně dnes s radostí píše na AutoŽivě.

Zobrazit další články