Vyšlo nové SUV se spotřebou 1,4 l/100 km. Vypadá božsky a jezdí prakticky zadarmo. Pardon, ale tohle prostě chcete

Pořizovací cena auta může být pro někoho vyšší, spotřeba je pro každého zaručeně nízká. Auto jezdí téměř zadarmo.

i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
i Zdroj fotografie: Ford
Další 2 fotografie
Další 2 fotografie
                   

Vysoké ceny pohonných hmot nutí řidiče hledat auta, která jsou co nejlevnější. Když ne na prořízení, tak na provoz, co do spotřeby. Ukazuje se, že tato kritéria splňují i rodinná SUV. Je zde jedna podmínka, musí se jednat o plug-in hybrid (PHEV), se kterým je dosaženo nízké spotřeby paliva při běžné, rovnoměrné dynamické jízdě. Například nový Ford Kuga PHEV spotřebuje pouze 1,4 l/100 km.

Hybridní SUV stojí sice něco k milionu, jezdí ale skoro za nic

Je to paradoxní, že rodinná SUV stojí jako kandidáti na titul ekonomických aut, že splňují kritéria na úsporný provoz. Je tu však malý zádrhel – vozidla musí být plug-in hybridy (PHEV), aby dosáhla vynikajícího palivového úsporu i při běžné, dynamické jízdě. Příkladem může být nový Ford Kuga PHEV, který se pyšní úžasnou spotřebou pouze 1,4 litrů benzínu na 100 km. Ford, výrazná značka v sektoru elektromobility, neustále hledá inovativní řešení ke snižování emisí oxidu uhličitého, zachovávající zároveň prodejní úspěch a spokojenost zákazníků.

iZdroj fotografie: Ford

Ford Kuga skvěle ilustruje tyto snahy. Nabízí se ve dvou hybridních verzích – full hybrid (HEV) a plug-in hybrid (PHEV) – a dokazuje tak značkový závazek k ekologickému řízení. Ale co tyto dvě různé verze odlišuje a pro koho jsou vhodné? Hybridní elektromobily (HEV) a plug-in hybridní elektromobily (PHEV) jsou oba pokročilá řešení v automobilovém průmyslu, která přispívají ke zelené budoucnosti dopravy.

Pumpař radí, jak snížit spotřebu paliva o 20 % u benzínu i dieselu. Na tankování řidič získá dalších 500 Kč

Oba tyto typy pohonu kombinují výhody tradičních spalovacích motorů s výhodami elektromotorů, což vede ke zlepšenému a ekonomičtějšímu zážitku z jízdy. Systémy plných hybridů (HEV) a plug-in hybridů (PHEV) nabízejí značnou úsporu paliva a snížení emisí, zatímco zajišťují vynikající efektivitu. U plného hybridu jsou využívány dva pohonné zdroje – tradiční spalovací motor a elektrický motor. Elektrický motor je zvláště efektivní pro jízdu ve městě, kde pracuje buď nezávisle nebo ve spolupráci se spalovacím motorem.

Energie z brzd se využívá, hybrid je v tomto ohledu efektivní

Při zpomalování nebo brzdění využívá HEV kinetickou energii ke znovunabití své baterie, což optimalizuje spotřebu paliva. Tato technologie nejenže zajišťuje úsporu paliva, ale také dynamický výkon a nižší emise CO2. V plug-in hybridu lze dosáhnout ještě větší úspory paliva a snížení emisí. Na rozdíl od HEV má plug-in hybrid větší baterii, která se dá dobíjet z externího zdroje, například z domácí zásuvky. To umožňuje, aby vozidlo mohlo ujet v čistě elektrickém režimu mnohem delší vzdálenost, až několik desítek kilometrů, aniž by byl využit spalovací motor.

iZdroj fotografie: Ford

Tímto způsobem se plug-in hybrid stává ideální volbou pro ty, kteří často absolvují krátké jízdy ve městě v čistě elektrickém režimu, zatímco dokáže také překonat delší vzdálenosti v hybridním režimu s nižší spotřebou paliva ve srovnání se spalovacím motorem. Ford Kuga HEV využívá pokročilý hybridní systém. Kombinuje zážehový motor o objemu 2,5 litru s elektromotorem o kombinovaném výkonu 190 koní. Elektřina vzniká pouze za jízdy, a to především zpomalováním a brzděním.

Hybridy jsou budoucnost. Tyto jsou podle odborníků nejspolehlivější

Malá baterie instalovaná v hybridní Kuze má mnoho výhod. V první řadě je to ideální řešení pro lidi, kteří nemohou nabíjet baterii externím zdrojem energie. Baterie také nepřidává přehnaně na celkové hmotnosti vozu, ani neovlivňuje kapacitu kufru. Zároveň nabízí značné výhody z hlediska spotřeby paliva. Kuga HEV je extrémně hospodárná se spotřebou paliva mezi 5,4 a 7,3 litru na 100 kilometrů podle WLTP.

S tímto SUV se dá ujet 100 km za neuvěřitelných 60 Kč

Navíc s výrazně vyšším výkonem vypouští mnohem méně CO2 než spalovací verze vozu. Ford Kuga PHEV má baterii s kapacitou 14,4 kWh. To poskytuje mnohem větší dojezd v elektrickém režimu než u hybridu HEV. Jak moc? Až 88 km v městském režimu. Důležité je, že auto v elektrickém režimu dokáže jet až 135 km/h. Zároveň umožňuje pohodlné cestování na střední vzdálenosti v hybridním režimu a snižuje spotřebu paliva. Spotřeba paliva Kuga Plug-in Hybrid s nabíjením baterie je v metodice WLTP pouhých 1,4 l/100 km.

iZdroj fotografie: Ford

Průměrné emise CO2 ve stejném režimu jsou pouhých 32 g/km. To je několikanásobně méně než u vozů pouze se spalovacím motorem. Bez dobíjení baterie je průměrná spotřeba paliva také velmi nízká. Pohodlné, rodinné SUV o výkonu 225 koní spotřebuje pouze 5,4-5,5 l / 100 km. V českých cenících tuzemského zastoupení Ford lze najít, že hybridní Kuga stojí od 760 900 Kč ve výbavě ST-Line, motorizace 2.5 Duratec Hybrid (HEV). Od 810 900 Kč lze pořídit hybridní čtyřkolku 2.5 Duratec Hybrid (HEV) AWD. Plug-in hybrid 2.5 Duratec Hybrid (PHEV) vyjde na 854 900 Kč.

Galerie

Další 2 fotografie
Další 2 fotografie

Chtěli byste jezdit za 1,4 l/100 km?

Zdroj: Ford
Diskuze Vstoupit do diskuze
131 lidí právě čte
Autor článku

Ondřej Komárek

Polovinu svého života strávil ve Velké Británii, kde psal 12 let pro přední automobilová média jako Autocar, Carwow a TopGear. Nyní přináší svůj jedinečný pohled do AutoŽivě. Aktivně se účastní amatérských závodů a předtím, než se stal novinářem, pracoval na vývoji závodních motorů.

Zobrazit další články