Další uniklé fotky Škody Kodiaq kupé. Uhodnete proč se v ČR prodávat nebude?

                   

V roce 2016 odpověděl šéf Škodovky Bernhard Maier na dotaz, zda se v Evropě objeví SUV ve variantě kupé, že trhy o něj mají zájem, ale už tak všechny české výrobní závody jedou 24 hodin a šest dní v týdnu. Na otázku, zda je možné, že kupé SUV by se vyrábělo v Číně a dováželo do Evropy, Maier řekl: „To není jednoduché řešení. Nejdůležitějšími otázkami jsou logistika, náklady na dopravu, daně a celní poplatky.“

Přihlaste se k našemu newsletteru a mimo jiné získáte možnost účastit se soutěže a mít přehled o dalších nabídkách našich partnerů. Soutěž je pouze pro aktivní odběratele novinek.

Výrobní kapacity nestačí

Nedávno marketingový šéf Škody Alain Favey potvrdil magazínu Auto Express, že omezené evropské výrobní kapacity jsou stále největším problémem. Favey vysvětlil, že i když v Evropě vidí poptávku po tomto modelu, musela by Škoda vybudovat nové výrobní zařízení, které by zvýšilo výrobu až o 300 000 vozů ročně.

Doporučujeme: Na jaké Škodovky se můžeme těšit v roce 2019?

„Byla by to továrna pro celý koncern a musela by se vejít do nákladů odpovídajících podmínkám v České republice. Rozhodneme o tom na konci tohoto roku, “ odhalil.

Jak by veřejnost přijala Škodu zaměřenou na styl?

SUV ve variantě kupé o něco větší rival Range Roveru Evoque a aut jako BMW X4 a Mercedes GLC Coupe – bylo novinářům ukázáno už v roce 2015. Pro čínský trh se bude vyrábět v jednom ze čtyř tamních továren Škody spolu s levnějšími velkými vozy s pohonem 4×4. Nicméně česká společnost zápasí také s kulturními důsledky prodeje takového vozidla v Evropě. Přeci jen je zaměřené na styl, a ne na obvyklé hodnoty této značky – prostor a praktičnost.

Doporučujeme: Škoda má rekordně rychlé SUV. Podívejte se na Kodiaq RS

Člen představenstva společnosti Škoda, odpovědný za výzkum a vývoj, Christian Strube, již dříve přiznal, že vedení chce prodávat toto kupé SUV evropským zákazníkům. „Chtěli bychom mít toto auto v Evropě, ano,“ řekl. „Skutečným problémem je, že nemáme možnost vyrábět vše, co bychom chtěli.“

Interiér bude klasicky škodovácký

Uvnitř se nové vozidlo bude do značné míry podobat současným modelů Škoda a dalším modelům koncernu VW, i když očekáváme, že technologický pokrok se zde projeví více než u ostatních vozů značky. Centrální dotyková obrazovka je pravděpodobně standardem, společně s nejrůznějšími bezpečnostními technologiemi a dalšími možnostmi informačních technologií.

Počítá se i s plug-in hybrydem

Pohon bude zajištěn řadou stávajících benzínových a vznětových motorů koncernu VW, zákazníkům bude nabídnut výběr manuálních a automatických převodovek DSG. Počítá se i s volitelnou verzí Green Line, která slibuje emise CO2 nižší než 110 g / km a spotřebou paliva cca 4 litry na 100 km. Plug-in hybridy jednotky by se mohly objevit o něco později.

Diskuze Vstoupit do diskuze
Autor článku

Daniel Hamžík

Zobrazit další články