Volkswagen připravuje elektromobil pro každého, za přibližně 500 tisíc Kč dostanete dostanete crossover s dojezdem alespoň 500 km a řadou moderních technologií. Dorazit má už za několik let.

Všude slýcháme, že jsou elektromobily budoucností automobilového průmyslu – jenomže kvůli své ceně nejsou zrovna dostupné. To plánuje změnit Volkswagen, který připravuje „lidový elektromobil“ pro každého. Cílem společnosti je snížení pořizovací ceny, která zatím dělá z elektrovozu pro běžné občany poměrně nedostupné zboží. Připravované auto ze stájí VW by mělo vycházet v přepočtu na 500 000 Kč, a zároveň nabídnout dobré vlastnosti.

Volkswagen připravuje elektromobil pro každého

Žádný výstřel do tmy, VW důkladně plánoval

O plánech na vytvoření takového elektromobilu se hlasitě debatovalo již v minulém roce, ovšem oficiálního vyjádření automobilky se nám dostalo až letos. Michael Jost, produktový stratég společnosti VW, potvrdil veškeré spekulace a dodal, že by měl vůz dorazit na trh nejpozději v roce 2024. Lidový elektromobil, jak ho vhodně nazval, by měl startovat s pořizovací cenou pod 530 000 Kč, a pro náročnější řidiče budou za příplatek k dispozici vylepšení.

Doporučujeme: VolkswagenVolkswagen T-Cross, malý crossover představen i jako kabriolet, známe české ceny

Co si můžeme od VW slibovat?

Automobilka se rozhodla vytvořit vůz pro širokou veřejnost na základě dnešních trendů. Po vzoru dnešních trendů představí kompaktní pětimístný crossover, který se bude velikostí podobat nedávno představenému Volkswagenu T-Roc. Jedná se o velice populární segment, který by mohl zajistit automobilce potřebný zájem i v oblasti elektromobilů, ačkoliv byla ještě v minulém roce odhodlána bojovat za naftové agregáty.

Doporučujeme: VolkVolkswagen Brouk: Jak se stala Hitlerova vize módní ikonou

Volkswagen se navíc netají plány vyrábět od roku 2022 milion elektrovozů ročně, takže by mohl jít tímto krokem naproti své nové vizi. Základ vozu bude vycházet z platformy podvozku MEB, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily. Jelikož je ale určena pro menší typy vozů, staví na jejím základě automobilky Porsche a Audi podvozek s architekturou PPE, který bude plošně využíván pro větší elektromobily typu SUV a Crossover.

Němci chtějí udržer výrobu doma

Výroba elektromobilu připadne s největší pravděpodobností německému závodu Emden. O záměru přebudovat tuto výrobnu na produkci elektrovozů jsme vás informovali již prostřednictvím dřívějšího článku ve spojitosti s přesunem dosavadně vyráběných modelů (Passat a Arteon) k české Škodě, konkrétně do Kvasin.

Doporučujeme: VoksVW končí se spalovacími motory; bude bojkotovat Škodu?

Potvrdí se očekávaný úspěch?

Označení „lidový vůz“ zákonitě vede k hledání podobností s Hitlerovým VW broukem, který se dočkal obrovského úspěchu napříč celým světem. Bude se tento scénář opakovat? To ukáže až čas. Každopádně je podle několika zdrojů jeho vytváření přímou reakcí na Teslu, kterou se zatím žádnému z konkurentů nedaří porazit.

Na zmíněný přesných parametrů je zatím příliš brzy, elektromobil by měl každopádně zvládat dojezd kolem 500 km a nabídnout řadu nejnovějších technologií. Vzhledem k rychlému vývoji je ovšem jasné, že bude vůz v době svého vzniku minimálně o třídu lepší než ty současné.