Volkswagen T-Cross je slibným vozem pro rodinné účely. Je prostorný, dravý, a nabízí spoustu možností i příznivou cenu.

Volkswagen před pár měsíci představil nový vůz T-Cross; už jeho označení napovídá, že nepůjde o čistě silniční auto. Podle prvních reakcí to vypadá, že tenhle crossover rozhodně nezklamal. Jestli se dokáže prosadit naplno v už tak početné nabídce SUV, uvidíme teprve v čase, potenciál ale rozhodně má. Čím vším T-Cross osloví, a kde naopak ztrácí?

Volkswagen T-Cross - Česko

Dokáže oslovit na první pohled

Už jen při pohledu na fotografie můžeme říct, že nový T-Cross zcela jistě patří mezi povedená auta, co se vnějšího designu týče. Díky „neneucenému“ stylulu působí opravdu pozitivním dojmem, nemáte pocit, že by byl agresivní nebo na sebe strhával pozornost. Na místě je také praktické využití auta, na které odkazuje sama automobilka. VW T-Cross je delší i vyšší než předchůdce Polo, čímž vytváří komfort pro cestující a dostatek míta pro zavazadla.

Cenově dostupný

Při dnešních nárocích na režijní náklady obstojí nejspíše T-Cross i v tomto směru. Za základní výbavu si výrobce řekne 437 900 Kč, zatímco za nejlépe vybavenou variantu o sto tisíc více. Velký rozdíl dělají hlavně převodovky, kdy kupříkladu verze „Style“ s 1.0 TSI (85 kW)stojí 499 900 Kč, zatímco s DSG převodovkou 540 900 Kč.

Volkswagen T-Cross pokračuje po stopách nafty

Volkswagen nacpal pod kapotu úsporné nafťáky s turbodmychadlem, dostupné budou ve čtyřech verzích:

  • Dvě verze zážehového tříválce 1.0 TSI s filtrem pevných částic a výkonem 70kW/95k
  • Čtyřválec 1.5 TSI s výkonem 110kW/150k
  • Čtyřválec 1.6 TSI s výkonem 70kW/95k

Všechny čtyři motory jsou v souladu s emisní normou Euro 6d-TEMP, mají pohon předních kol, a v závislosti na vybraném motoru fungují s šestistupňovou (přímo řazenou) nebo sedmistupňovou (DSG) převodovkou.

Doporučujeme: Volkswagen Brouk: Jak se stala Hitlerova vize módní ikonou

Karoserii dominuje kapota a výrazná maska

Nejvýraznějšími prvky exteriéru jsou bezesporu dominantní kapota motoru a široká maska chladiče, na kterou plynule navazují světlomety, takže všechno splývá do jednoho propracovaného celku. Profil je zdoben dvěma horizontálními liniemi, takže není auto „nudné“. Pás charakteristických odrazových skel v tmavém rámečku pak automobil po vizuální stránce rozšiřuje.

Uvnitř je větší, než se zdá

Uvnitř je model T-Cross útulný, a díky vyvýšeným sedačkám je z něj skvělý výhled. Automobil uvnitř působí vizuálně větší; uspořádání interiéru si navíc můžete kdykoliv změnit tak, jak vám zrovna vyhovuje. Zadní sedačky se dají posouvat až o 14 centimetrů, takže si můžete dopřát prostor na nohy, nebo zvětšit objem kufru z 385 na 455 litrů. Přístrojovou desku doplňují velkoplošná ozdobná obložení, zatímco zbytek interiéru oživují dvoubarevná čalouněná sedadla.

Inteligence mu nechybí, možností je spousta

Volkswagen T-Cross dostal do výbavy kvalitní bezpečnostní systémy velkých vozů, takže budou všichni cestující v bezpečí. K dispozici jsou asistenční systémy, kontrola jízdního pruhu a čtení značek, parkovací asistent nebo systém start-stop, který má ušetřit palivo.

Doporučujeme: Volkswagen stáhl z prodeje nejvýkonnější Passaty, proč?