Volkswagen představil novou platformu podvozku, v autech bude více místa

Volkswagen - nový podvozek
                   

Díky novému podvozku bude v autech od Volkswagenu podstatně více místa pro cestující i zavazadla. Podvozek se má postupně rozšířit na celý koncern, tedy i do české Škody.

Volkswagen dlouhodobě pracuje na svém unikátním projektu ELECTRIC FOR ALL. Projekt má za cíl vytvořit elektromobil dostupný pro běžnou populaci. Podobný cíl měl kdysi i Adolf Hitler, když vytvořil legendárního brouka, který si mohla dovolit každá rodina. Práce německých konstruktérů už se blíží zdárnému konci, a první vůz s podvozkem EFA nám představí už příští rok. Slibuje díky němu mnohem více místa i lepší vyvážení vozu.

Volkswagen - nový podvozek i

Podvozek byl vyvinut pro řadu „ID“

Aktuálně si již můžeme udělat základní představu. Společnost Volkswagen zveřejnila údaje o podvozku EFA pro vozidlo s názvem ID. Jeho základ tvoří modulární platforma MEB, která byla již od svého začátku vyvíjena čistě pro ID. Není tedy přizpůsobená pro spalovací motory, což otevírá specializované možnosti jejího využití. ID nebude žádným hybridem, bude se jednat o elektromobil bez možnosti „hybridizace“.

Doporučujeme: Volkswagen chystá levný elektromobil, cenou bude pro každého

Ale zpátky k podvozku. Využití celé platformy bude naprosto maximální. Dle všeho se jedná o flexibilnější a designově lepší provedení, díky čemuž získá ID mnoho bonusových vlastností. Vozidlo bude díky svému podvozku průsečíkem v kategorii kompaktních a SUV vozů, a i když v tuhle chvíli neznáme parametry motoru, jistě se bude jednat o dostatečně výkonnou mobilní jednotku.

Dostupný má být všem; snad se zadaří

Christian Senger, vedoucí produktové řady e-Mobility, se vyjádřil jasně: „ID bude kompletně sítově propojené vozidlo, které se stane svou cenou dostupné pro všechny.“ Jeho prodeje budou zahájeny už příští rok, potažmo zkraje 2020. Cenovka bude přitom odpovídat klasickému Golfu se vznětovým motorem, tedy někde kolem půl milionu Kč. Podle téhle ceny to nejspíš nebude úplně pro každého, ale ve světě špičkových elektromobilů je to přijatelná suma. Díky absenci spalovacího motoru můžou být navíc nápravy zkrácené, čímž získá vůz menší rozměry.

Mohlo by vás zajímat: Volkswagen stáhl z prodeje nejvýkonnější Passaty, proč?

Mimořádně prostorný a všestranný

Díky dlouhému rozvoru náprav a krátkým převisům poskytne ID mnohem více prostoru. Bude to ale i vhodný rodinný vůz? To ještě nevíme, zřejmě ale změní vnímání elektromobilů. Volkswagen ID má být všestranný a vyvážený, nabídnout všechno, co potřebuje běžný i náročný uživatel vozu; jednotlivec, pár i celá rodina, soukromníci nebo velké společnosti.

Mohlo by vás zajímat: Volkswagen T-Cross, malý crossover představen i jako kabriolet, známe české ceny

Zajímavostí je, že bude akumulátor oddělen od motoru, což zajistí lepší vyvážení náprav. Zatímco elektromotor bude umístěn v zadní části vozu, akumulátor schová výrobce pod podlahu. VW ID bude disponovat pohonem na zadní nápravu, přičemž se bude jednat o motor s jednostupňovou převodovkou. Při ekonomické jízdě bude dojezd vozidla až 550 kilometrů, a kdo by jezdil opravdu nešetrně, ujede alespoň 430 km.

Akumulátory bude možno dobíjet tzv. systémem rychlého nabíjení. Ten bude mít výkon 125 kW, a baterii bude schopen plně nabít do 45 minut. Není to sice rychlost benzínových pump, ale do budoucna nad získá ID upgrade. Aby mohl být motor umístěný v zadní části a baterie po podlahou, staví Volkswagen ID na modulární platformě podvozku EFA.

Doporučujeme: VW končí se spalovacími motory; bude bojkotovat Škodu?

Plánuje se využití konceptu MEB i u jiných aut?

Modulární platforma bude dle vyjádření společnosti tvořit základ pro celou rodinu vozů modelu ID. Mimo to bude využita i při vývoji a výrobě jiných automobilů: Audi, SEAT a Škoda také patří do koncernu společnosti. U všech elektromobilů těchto značek můžeme očekávat užití stejného podvozku EFA. Dle Thomase Ulbricha, je vývoj MEB platformy a užití EFA podvozku historickou událostí, která změní koncept budoucích vozů značky Volkswagen.

Diskuze Vstoupit do diskuze
71 lidí právě čte
Autor článku

Michal Šimunek

Zobrazit další články