Moderní Nissan s velkým a úsporným dieselovým motorem za 379 000 Kč. Češi na něj budou stát fronty

Některé nabídky se nakonec ukáží jako nečekaně výhodné, i když jim pod kapotou pracuje ekology zatracovaný a odepisovaný turbodiesel. Tato patří rozhodně mezi ně.

i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
i Zdroj fotografie: Nissan
Další 4 fotografie
Další 4 fotografie
                   

Japonský Nissan se někdy tak trochu jakoby ztrácel v lesku designových skvostů Mazdy, dokonalých hybridů Toyoty nebo symetrických čtyřkolek od Subaru. Zkrátka jakoby neměl na svoji nejbližší japonskou konkurenci co vytáhnout. A byl tak odsouzený do role stavět nezáživné, tak trochu nudné automobily. Jenž nikdy nebudou vybočovat v tom dobrém slova smyslu a pro svoje zákazníky budou pouhým spotřebním zbožím. Což je ale optický klam, byť někdy podložený chvilkovým zaváháním. Které je na druhou stranu výhodou pro kapsu zákazníka. Pojďme se na to podívat společně.

Historie Nissanu je plná legend a opravdových skvostů

Historie Nissanu (dříve Datsunu) je přitom plná opravdových legend, které jejich majitelé milovali a budou zřejmě milovat navždy. A které navíc navždy změnily náhled na daný typ aut. A týká se to zejména dvou oblastí: sportovních vozů a nefalšovaných terénních „dělníků“. A z nich odvozených a poněkud uhlazenějších SUV. Vždyť komu z petrolheadů se okamžitě nerozzáří oči při vyslovení některého z typů Datsun 240/280Z, Skyline R32 nebo moderní 350/370Z a supersportovní GTR.

Důchodce (75) se sotva vybelhal o holi ze staré Hondy. Pak otevřel druhou garáž a bylo vymalováno, svištěl rychlostí 351 km/h

Nissan sportovní auta zkrátka vždy uměl, stejně jako uměl opravdu odolné a robustní offroady. Patrol je dodnes legendou a svého času platil za synonymum pro robustní offroad a jednu z mála vážných konkurencí Land Cruiseru od Toyoty. Speciálně pak v jeho opravdu utilitární, španělské verzi K160/260. SUV Nissanu X-Trail pak bylo jedním z prvních, které vyšlapalo cestu dnes tak moderním, „městským teréňákům“, které ale původnímu X-Trailu nesahají svými schopnostmi v terénu většinou ani po kotníky.

Zbytečně pošramocená pověst sráží cenu dolů

Přes všechny úspěch se však Nissanu tu a tam přihodil „reputační problém“, který následně tak trochu zhatil práci konstruktérů a jinak opravdu povedené modely. Kupříkladu již trochu zapomenuté problémy s mazáním a zadíráním u motorů ve starší generaci Patrolu, která často dlouhé hodiny a na plný plyn tahala „na plaťáku“ automobily po dálnicích napříč Německem. Stejně jako problémy s korozí u předminulé generace Navary – jedno i druhé tak trochu zamrzí.

iZdroj fotografie: Nissan

Na druhou stranu, pokud se dokážete zorientovat v nabídce a najdete model z řady, která je postižena mírně zkaženou pověstí, která se však týká jiných modelových ročníků, dokážete ušetřit i poměrně zajímavé peníze. To se týká i již zmíněné Navary a jejího problémů s korozí. Předminulá generace totiž na oranžový mor trpěla opravdu zásadně a některým majitelům se auto doslova „rozlomilo vpůli“. Jméno Navara tak od té doby pro mnohé znamená „stopku“ a dají přednost raději jinému modelu, nebo rovnou jiné značce.

Velký pick-up i s dieselem za velmi rozumnou cenu

Přitom ale nástupce této modelové řady, vyráběný od roku 2014 pod kódovým označením D23 problémy s korozí už nijak zásadně netrpí. A jeho ceny jsou aktuálně na velmi příjemně nízké hranici. S 2,3litrovým turbodieselem o výkonu 120 kW a kroutícím momentu 450 Nm budete mít dostatečnou zásobu síly, ať již v terénu nebo na silnici, jako bonus bývá často k mání i hardtop na zadní nákladní prostor vozu, který z původního čtyřdveřového pick-upu udělá konkurenci pro klasický, uzavřený offroad.

Dříve vládli trhu: 10 nejsilnějších dieselů všech dob. Brusel je nesnáší a my je milujeme, dokud je nezakážou

Na českém inzertním serveru jsme našli jeden exemplář za zajímavých 187 700 korun. Nicméně po bližším prozkoumání se inzerát jeví jako podvod, veškerá komunikace se nesla přesně v duchu těchto „zlodějských“ inzerátů. Druhou nejlevnější Navaru jsme pak našli v Praze 9 za 379 000 korun. Což je dvakrát víc, než u původního (podvodného) inzerátu. Omlouváme se tak za zavádějící cifru v první verzi článku. Budiž to současně varováním před podezřele „výhodnými“ inzeráty: člověk na nich vždy prodělá, a vždy zcela nevýhodně.

Galerie

Další 4 fotografie
Další 4 fotografie

Souhlasíte, že za takové peníze to vůbec není špatný obchod?

Zdroj: Nissan,
Diskuze Vstoupit do diskuze
89 lidí právě čte
Autor článku

Michal Sztolár

Absolvent strojírenské technologie se již od mládí let zajímal o vše, co má čtyři a více kol. Na střední škole uspěl v celostátním kole SOČ s vlastním designem automobilu v systému CAD, od té doby se problematice aut věnuje na denní bázi. S dlouholetou praxí u jednoho z prodejců automobilů mu rukama prošlo nespočet různých typů automobilů, včetně několika opravdových unikátů. Specializuje se na automotive jako výrobní obor, marketing automobilů stejně jako na aktuální přechod k elektromobilitě.

Zobrazit další články